Części i regeneracja

Części i regeneracja

5 miesięcy temu  25.06.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Zestaw naprawczy kolektora dolotowego

Problem - utrata mocy, słabe osiągi silnika, niedziałające klapki wirowe w układzie dolotowym, uszkodzony mechanizm krzywkowy uruchamiający klapki wirowe, zapalona kontrolka ostrzegawcza silnika.

Przyczyna

Przyczyną tych problemów nie jest sam kolektor dolotowy, a nieszczelny przewód w układzie odpowietrzania silnika. Wraz z upływem czasu i w wyniku naprężeń mogą pojawić się pęknięcia i nieszczelności w układzie odpowietrzania silnika, zlokalizowanym nad krzywkowym mechanizmem sterującym klapkami wirowymi. Po pewnym czasie olej może zacząć kapać na zlokalizowany poniżej krzywkowy mechanizm sterujący, co powoduje uszkodzenie, porowatość, a w końcu nawet pękanie plastikowych połączeń.

Rozwiązanie

Pęknięty lub osłabiony przez olej ściekający z umieszczonego powyżej przewodu, fabrycznie zamontowany plastikowy krzywkowy mechanizm sterowania kapkami musi zostać wymieniony. Jeżeli kolektor nie jest uszkodzony i nadaje się do dalszej eksploatacji, uszkodzone lub osłabione elementy łączące można wymienić stosując zestaw naprawczy połączeń i zaworów - febi 188691 lub 188709. Obydwa zestawy obejmują mocniejsze łączniki metalowe. Pod numerem 48381 febi oferuje jako alternatywę kompletny kolektor - również wyposażony we wzmocnione łączniki metalowe. Rozwiązanie to umożliwia przeprowadzenie kompleksowej naprawy.

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie partsfinder.bilsteingroup.com.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony