
Klienci oczekują kompleksowej obsługi, w której należy uwzględnić umiejętność jasnej komunikacji oraz stosowania trwałych i skut
Prowadząc swój biznes, niezależnie od branży, musisz zadbać o optymalizację kosztów, dobrą reputację swojej firmy, lojalność klientów, dobór odpowiednich partnerów oraz zapewnienie wysokiej jakości usług lub produktów. W przypadku branży mechaniki pojazdowej, zarówno czynników ryzyka jak i sukcesu jest o wiele więcej. Firma ZF Aftermarket, jako wieloletni partner niezależnych warsztatów samochodowych przygotowała 5 wskazówek, które pomogą Ci w rozwoju Twojej firmy oraz wzmocnią lojalność klientów.
Jakie czynniki wpływają na sukces niezależnych warsztatów?
- Utrzymanie dobrej reputacji i profesjonalizmu – to istotny czynnik decyzyjny wśród kierowców;
- Skuteczne i terminowe świadczenie usług, zapewniające zadowolenie klientów;
- Optymalizacja czasu i kosztów świadczenia usług, czyli efektywne zarządzanie biznesem;
- Unikanie roszczeń lub skarg klientów i ponoszenia kosztów ponownych napraw;
- Posiadanie sprzętu i infrastruktury do sprawnego przeprowadzania napraw (dostęp do produktów, zaplecze techniczne, nowoczesny sprzęt diagnostyczny);
- Rozwój i szkolenie personelu, a tym samym poszerzanie oferty usługowej warsztatu;
- Utrzymanie konkurencyjności w stosunku do innych warsztatów, ale także serwisów ASO.
Chcąc zadbać o dobrą reputację warsztatu, kluczowym czynnikiem jest dobór odpowiednich części zamiennych do przeprowadzenia napraw i wymiany.
W branży mechaniki pojazdowej te wyzwania są szczególnie wymagające, ponieważ każda decyzja – od zakupu części, przez dobór personelu, aż po kontakt z klientem – ma realny wpływ na bezpieczeństwo i zadowolenie użytkowników pojazdów. Co zatem powinien zrobić warsztat, by wzmocnić swoją pozycję rynkową i osiągnąć sukces?
-
Korzystaj z oryginalnych i jakościowych części
Chcąc zadbać o dobrą reputację warsztatu, kluczowym czynnikiem jest dobór odpowiednich części zamiennych do przeprowadzenia napraw i wymiany. Chcąc uniknąć roszczeń i reklamacji, mechanik powinien być pewny, że montuje wysokiej jakości, oryginalną część zamienną. W przypadku zastosowania niskiej jakości produktu lub co gorsza podróbki, możemy mieć niemal całkowitą pewność, że niezadowolony klient szybko wróci z reklamacją lub że warsztat straci klienta na rzecz konkurencji.
Korzystanie z ,,oryginałów’’ oznacza przede wszystkim pewność co do jakości i trwałości - u producentów oryginalnych części zamiennych, takich jak ZF Aftermarket, proces produkcji jest wieloetapowy, wymaga zaawansowanych testów i spełnienia rygorystycznych standardów bezpieczeństwa (np. ISO, TÜV, normy unijne), zanim produkt zostanie dopuszczony do sprzedaży. Te wymagania również zobowiązują producenta, by części były wykonane z trwałych materiałów i odpowiednich surowców, odpornych na przeciążenia - co sprawia, że są bardziej wytrzymałe niż tańsze zamienniki. Dodatkowo oryginały są idealnie dopasowane do danego modelu i rocznika pojazdu, co przekłada się na dłuższą żywotność i mniejsze ryzyko awarii. Ale ostatecznie oznacza to, że mechanik montuje część, na której on i jego klient mogą polegać.
-
Odpowiednio dobierz dostawców i zaufanych partnerów biznesowych
Rekomendujemy by korzystać z asortymentu autoryzowanych dystrybutorów, ponieważ niesie to za sobą szereg korzyści, zarówno pod kątem profesjonalizmu warsztatu, jak i związanych z bezpieczeństwem oraz aspektami gwarancyjnymi. Warsztaty powinny kierować się prostą zasadą: Zakup części u autoryzowanych dystrybutorów chroni przed kupnem niskiej jakości, podrabianych produktów. Tylko autoryzowani dystrybutorzy oferują asortyment od producentów wyposażenia pierwszomontażowego (OE), którzy na rynku aftermarket stosują te same rodzaje homologacji i utrzymują standardy produkcji, testowania i jakości odpowiadające częściom OE. Za takimi produktami, mówiąc z perspektywy firmy ZF, stoją dziesięciolecia doświadczeń i wiedzy inżynieryjnej w opracowywaniu części i materiałów używanych do ich produkcji. Dlatego ZF Aftermarket, jako dostawca bliski warsztatom niezależnym i wspierający ich pozycję rynkową, zachęca do kupowania części zamiennych z legalnych i sprawdzonych źródeł. Korzystając z oryginalnych części zamiennych od producentów OE, zakupionych u autoryzowanych dystrybutorów, warsztat zyskuje przewagę jakościową i biznesową: dostęp do najnowszej technologii, profesjonalne doradztwo w zakresie zgodności z dokumentacją producenta, ochronę gwarancyjną oraz produkt, który w 100% spełnia kryterium bezpieczeństwa. To też pozwala warsztatom na utrzymanie wysokiego standardu jakości usługi serwisowej i wpływa na jej płynny przebieg.
-
Podchodź do usługi kompleksowo – profesjonalizm to połączenie dobrych produktów i jakościowo przeprowadzonego serwisu
W kontekście usług warsztatowych, klienci oczekują przede wszystkim kompleksowego serwisu i całościowego zaopiekowania się ich samochodem. Sukces wymaga więc synergii pomiędzy wysokiej jakości profesjonalną usługą przeprowadzoną przez fachowców i odpowiednim zapleczem, na które składają się warunki lokalowe, dostęp do sprzętu, narzędzi diagnostycznych i wysokiej klasy części zamiennych. Warsztat, który zadba o połączenie tych aspektów ma największe szanse na lojalnych i usatysfakcjonowanych klientów, którzy chętnie wracają oraz polecają go innym. Pamiętajmy, że kompleksowe podejście do serwisu to nie tylko naprawa podzespołu, z którego awarią zgłosił się kierowca, ale także sprawdzenie i odpowiednia diagnostyka całego pojazdu, która pozwala na wczesne wykrycie potencjalnych usterek. Dzisiejsi klienci oczekują profesjonalnej obsługi, w której należy także uwzględnić umiejętność jasnej i zrozumiałej komunikacji, stosowania rozwiązań, które będą trwałe i skuteczne, krótkiego czasu oczekiwania na wykonanie usługi oraz poczucia, że zostawiają swoje auto w dobrych rękach fachowców, którym mogą zaufać. Takie podejście będzie skutkowało pozytywnymi opiniami i zbudowaniem długoterminowych relacji z klientami, a właścicielom warsztatu ułatwi dalszy rozwój i bycie konkurencyjnym na rynku.
-
Zadbaj o regularne szkolenia mechaników – pamiętaj, że Twój personel to eksperci w swoim fachu, a technologia motoryzacyjna nieustannie się rozwija.
Aby poszerzać ofertę usługową warsztatu, należy regularnie rozwijać kompetencje pracowników. Na rynku aftermarket odbywa się to głównie za pośrednictwem szkoleń oferowanych przez producentów OE. ZF Aftermarket bierze odpowiedzialność za edukację i rozwój pracowników w niezależnych warsztatach poprzez szkolenia techniczne oferowane w ramach konceptu ZF [pro]Tech. Współpraca warsztatu z renomowanym producentem części poprzez przynależność do konceptu warsztatowego pozwala mechanikom zyskać dostęp do najnowszej wiedzy branżowej oraz know-how potrzebnego do serwisowania najnowocześniejszych samochodów wyposażonych w zaawansowane systemy. Co więcej, eksperci pomagają rozwiązywać wątpliwości w zakresie identyfikacji oryginalnych komponentów i wskazują na co zwracać uwagę przy doborze asortymentu do przeprowadzania napraw. Podczas szkoleń konceptu ZF [pro]Tech mechanicy mogą rozwiązywać w praktyce trudne przypadki serwisowe, nabyć wiedzę technologiczną, która pozwoli im nadążyć za dynamicznymi zmianami w dziedzinie mechaniki pojazdowej oraz przede wszystkim rozwijać swoje kwalifikacje i kompetencje zawodowe. To z kolei przekłada się na możliwość wprowadzenia do oferty warsztatu nowych usług, wykonywania bardziej zaawansowanych napraw i zapewnienia kompleksowego podejścia do serwisu.
-
Bądź odpowiedzialny – od Ciebie zależy bezpieczeństwo pojazdu, a tym samym Twoich klientów
Warsztaty samochodowe odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa kierowców i pasażerów, ponieważ to od jakości ich pracy często zależy sprawność techniczna pojazdu. Szczególnie w przypadku napraw elementów kluczowych dla bezpieczeństwa (np. układ hamulcowy, zawieszenie, układ kierowniczy), warsztat musi bezwzględnie stosować się do procedur producenta. W przypadku zaniedbań, warsztaty ponoszą odpowiedzialność cywilną za szkody wynikające z niewłaściwej naprawy, np. jeśli źle zamontowana część doprowadzi do wypadku. Dlatego tak istotne jest, by warsztaty postępowały ostrożnie - jeśli na życzenie klienta zamontują część nieznanego pochodzenia, spoza Unii Europejskiej, to w przypadku dochodzenia roszczeń zostają uznane za producenta i tym samym przejmują odpowiedzialność cywilną za produkt. Klienci ufają, że wybory, których dokonuje warsztat w kontekście podzespołów montowanych w ich autach są przemyślane i zgodne ze standardami oraz aktualną wiedzą.
Mechanik powinien wystrzegać się komponentów nieznanego pochodzenia i pamiętać, że podrabiane części nie spełniają podstawowych norm jakości i bezpieczeństwa. Oznacza to niższą skuteczność, możliwość awarii w trakcie jazdy, wydłużenie drogi hamowania lub poważne wypadki drogowe. Podróbki mogą też uszkodzić inne, sąsiadujące podzespoły lub spowodować problemy z montażem.
Profesjonaliści widzą różnicę: #KeepItReal with ZF Genuine Parts
Branża mechaniki pojazdowej to dynamiczny i konkurencyjny rynek, w którym liczy się nie tylko fachowość, ale także umiejętność budowania zaufania i utrzymywania trwałych relacji. Na warsztatach samochodowych spoczywa odpowiedzialność za bezpieczeństwo, ponieważ ich praca wpływa bezpośrednio na stan techniczny pojazdu.
ZF Aftermarket, jako renomowany i zaufany partner biznesowy doskonale rozumie te realia i wspiera niezależne warsztaty w ich rozwoju i drodze do sukcesu. Wybierz oryginalne części ZF Aftermarket – sprawdzone poprzez rygorystyczne procesy testowania, tworzone z myślą o jakości, trwałości i bezpieczeństwie jazdy.
Profesjonaliści widza różnicę – postaw na niezawodny oryginał.
#KeepItReal with ZF Genuine Parts
Dowiedz się więcej o oryginalnych częściach ZF Aftermarket na stronie kampanii i obserwuj nas na kanałach Facebook ZF Aftermarket i Instagram @zfaftermarket.pl.
Artykuł sponsorowany
Komentarze (0)