Dzięki trzem innowacjom technicznym wkład filtra oleju OX 1075D ma być łatwiejszy w montażu.
Nowe uszczelnienie z tyłu
Tarcza uszczelniająca z włókniny w zoptymalizowanym OX 1075D zapewnia prawidłowe uszczelnienie między stroną czystą i stroną zanieczyszczeń obiegu oleju. Specjalne otwory w tarczy końcowej z włókniny są nieco mniejsze niż przeciwna część na pokrywie obudowy. W efekcie podczas montażu tarcza końcowa z włókniny jest wciskana między kołnierz wewnętrzny (filtr) oraz rurę (pokrywa) i w ten sposób powstaje tak zwane „uszczelnienie komorowe”. Aby zmniejszyć nieco większą siłę wymaganą podczas montażu wkładu filtra oleju, włókninę powinno się wcześniej zwilżyć świeżym olejem silnikowym.
Brak znaczników pozycjonowania
Najlepiej dostrzegalną zmianą w konstrukcji wkładu filtra jest rezygnacja z czterech znaczników pozycjonowania. Dotychczas były one niezbędne w celu zapobiegania zakleszczeniu lub uszkodzeniu przedniego pierścienia uszczelniającego podczas zakładania filtra. Jednak dzięki ulepszeniu uszczelnienia z przodu nie są one już wymagane.
Nowe uszczelnienie z przodu
Nowy stop tworzyw sztucznych umożliwia uzyskanie uszczelnienia między dwoma nakładanymi bezpośrednio na siebie tworzywami sztucznymi. W ten sposób gumowy pierścień uszczelniający stał się zbędny. Aby zapewnić łatwy i niezawodny montaż, powierzchnie uszczelniające powinno się mimo to wcześniej zwilżyć świeżym olejem silnikowym.
Zoptymalizowany wkład filtra oleju OX 1075D może być montowany bezpośrednio, bez konieczności ewentualnej przebudowy. Tak jak w przypadku wszystkich filtrów oleju powierzchnie uszczelniające powinno się zwilżyć świeżym olejem silnikowym przed montażem, aby uniknąć uszkodzeń wskutek montażu na sucho.
źródło: Mahle Technical Messenger
Komentarze (0)