Wraz z początkiem maja system diagnostyczny CDIF/3 otrzymał nową aktualizację, w której wprowadzono między innymi następujące zmiany w poszczególnych markach:
- JAGUAR – LAND ROVER - W modelach Discovery III L319 2005-2009 oraz range Range Rover Sport L320 2005-2009 do obsługi wprowadzone zostały sterowniki z zakresu systemów audiowizualnych na tzw. 29-bitowym CAN-ie.
- BMW - W marce BMW wprowadzono sporo wewnętrznych, niewidocznych na pierwszy rzut oka zmian. Zmieniono raporty, które w tej chwili będą zawierać więcej przydatnych danych. Dotyczy to samochodów od modelu E65 i wszystkich, które weszły do produkcji po nim. Zmieniono również odczyt usterek w BMW serii F. Wyświetlane do tej pory kody usterek często nie odpowiadały rzeczywistym usterkom występującym w pojeździe. Do czasu kolejnej aktualizacji, kody usterek będą się wyświetlały poprawnie, jednak mogą być nieopisane. Poprawiono funkcję kasowania inspekcji, odczyty parametrów w wielu sterownikach oraz zostały wprowadzone adaptacje po wymianie elementów.
- RENAULT - W sterownikach oprócz standardowych funkcji pojawił się szereg adaptacji i kodowań. Stworzono adaptacje konieczne do przeprowadzenia np. wymiany elementów, takich jak: czujnik ciśnienia na szynie, czujnik ciśnienia różnicowego itp. Istnieje również możliwość przeprowadzenia procesu regeneracji filtra cząstek stałych, kodowania wtryskiwaczy, kodowania numeru VIN oraz ograniczenia maksymalnej prędkości w przypadku aut flotowych. Pozostałe sterowniki również zostały wyposażone w komplet adaptacji i kodowań. W modelach wdrożony został również system skanowania i wyboru uproszczonego.
- MERCEDES - Modele A-Klasse W169, B-Klasse W246 oraz C-Klasse W204 są kolejnymi w grupie Mercedes, w których wprowadzony został system skanowania oraz wyboru uproszczonego. Docelowo skanowanie pojawi się we wszystkich modelach tej marki. Dodatkowo sterowniki zostały wzbogacone o nowe funkcje: adaptacje po wymianie elementów, reset wartości przyuczonych, procedury wymiany filtra cząstek stałych itp.
Komentarze (0)