Podczas salonu motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie Delphi zwraca uwagę na rozwiązania w zakresie mobilności, które sprawiają, że świat staje się bardziej bezpieczny, ekologiczny i połączony.
Inteligentna mobilność, scentralizowana moc obliczeniowa, doświadczenie użytkownika, zaawansowane systemy napędowe. Przedstawiamy przegląd tego, co Delphi prezentuje podczas 67 salonu motoryzacyjnego IAA:
System jazdy zautomatyzowanej
Delphi zaprezentuje podczas targów motoryzacyjnych IAA swoją platformę jazdy zautomatyzowanej, realizującą lokalizację scentralizowanej detekcji i planowanie (ang. CSLP, Centralized Sensing Localization and Planning) oraz nakreśli jaki ma ona wpływ na szybkie upowszechnianie w bezpieczny sposób samochodów wyposażonych w technologię pozwalającą na przejęcie części obowiązków kierowcy. Firma ogłosiła ostatnio kluczowe partnerstwa mające na celu pomóc w przyspieszeniu rozwoju ekonomicznie opłacalnych rozwiązań dotyczących pojazdów zautomatyzowanych.
W maju Grupa BMW, Intel i Mobileye ogłosiły Delphi jako Partnera w zakresie rozwoju oraz Integratora Systemu dla Platformy Jazdy Autonomicznej. Współpraca ta ma na celu zintegrowanie i uprzemysłowienie technologii jazdy zautomatyzowanej z poziomu 3 do poziomu 5 dla różnych producentów branży motoryzacyjnej oraz wdrożenie produkcji seryjnej do roku 2021. Firma Delphi dostarczyła już prototypową platformę obliczeniową Grupie BMW oraz współpracuje z Intelem i Mobileye w dziedzinach percepcji sygnałów ze środowiska, fuzji danych sensorycznych oraz wysokowydajnych obliczeń dla potrzeb jazdy zautomatyzowanej.
W czerwcu firma Delphi ogłosiła partnerstwo handlowe z Transdev, wiodącym globalnym dostawcą usług mobilnościowych, w celu opracowania globalnego, w pełni zautomatyzowany system transportowy typu „mobilność na żądanie” AMoD (ang. Autonomous Mobility-on-Demand). To rozwiązanie będzie korzystać z mechanizmu uniwersalnego wyznaczania trasy (ang. URE, Universal Routing Engine) firmy Transdev oraz platformy CSLP opracowywanej przez Delphi w ramach partnerstwa z Mobileye. Delphi i Transdev rozpoczną współpracę nad programami pilotażowymi w Paryżu-Saclay i Rouen (Normandia) we Francji, oferując pierwszą w Unii Europejskiej usługę w zakresie mobilności na żądanie realizowaną bez kierowcy na otwartej drodze. Delphi i Transdev podzielą się wiedzą na temat systemów AMoD w celu opracowania w pełni autonomicznych pojazdów, rozwiązania infrastruktury pojazdu bez kierowcy (ang. DVIS, Driverless Vehicle Infrastructure Solution) oraz infrastruktury chmury dla wsparcia komercyjnego systemu AMoD mogącego działać globalnie.
Mózg systemu jazdy zautomatyzowanej jest zlokalizowany w sterowniku wielodomenowym MDC (ang. Multi Domain Controller), wewnątrz którego podejmowane są kluczowe decyzje. Sterownik wielodomenowy stworzony przez firmę Delphi łączy ze sobą liczne podsystemy elektroniczne lub domeny w pojeździe w pojedyncze centrum kontroli o dużej mocy. Zapewniająca dużą wydajność moc obliczeniowa sterownika wielodomenowego umożliwia zautomatyzowanym pojazdom na szybkie i efektywne zarządzanie ogromną ilością danych niezbędnych dla prawidłowego działania zautomatyzowanych funkcji.
Delphi uważa, że posiada właściwych partnerów do opracowania platformy jazdy zautomatyzowanej CSLP do roku 2019.
Architektura satelitarna RACam ADAS
Pierwszy w branży system satelitarny Next-Gen ADAS firmy Delphi, który zostanie pokazany na targach IAA, posiada przyszłościową - bardziej wydajną od konkurencyjnych systemów - architekturę. W systemie zintegrowanego radaru i kamery RACam (ang. Integrated Radar and Camera System) połączono dwie technologie w celu zapewnienia szerszego pola widzenia i lepszych możliwości detekcji krzyżowej, zwiększenia możliwości działania systemu w niekorzystnych warunkach pogodowych oraz zapewnienia korzyści płynących z odpowiedniego zaprojektowania kształtu nadwozia.
Architektura satelitarna RACam wykorzystuje istniejące, niezależnie działające, czujniki ADAS oraz przenosi moc obliczeniową z każdego indywidualnego detektora do scentralizowanego sterownika domenowego. To zapewni tworzenie do 70% mniejszych sensorów pozwalających na większą elastyczność projektowania nadwozia i struktury pojazdu.
Szybka transmisja danych
Platformy connected vehicle wymagają niezawodnych systemów komunikacji do przesyłania coraz większych ilości danych z dużą przepustowością. W maju firma Delphi współpracowała z zajmującą się łącznością wysokiej częstotliwości firmą Rosenberger, co ma na celu zwiększenia możliwości technologii szybkiej transmisji danych i realizacji wysoko wydajnych rozwiązań sieciowych Ethernet dla branży motoryzacyjnej.
Moc analityki danych – sposoby wykorzystania potencjalnej wartości danych
Ilość danych generowanych przez connected cars gwałtownie wzrasta w miarę, jak przemysł motoryzacyjny zmierza w stronę produkcji zautomatyzowanej mobilności. Zespół zebrany przez firmę Delphi jest świadomy obfitości danych i co ważniejsze, wie jak je zebrać, przesyłać i wymieniać, a także jak wykorzystać ich potencjalną wartość dla producentów branży motoryzacyjnej, dostawców, usługodawców, sprzedawców detalicznych czy ostatecznie, konsumentów. Gromadzenie, interpretacja, priorytetyzacja i pakietyzacja danych pojazdu pomagają w zmniejszeniu liczby zwrotów, poprawiają niezawodność od momentu wdrożenia, umożliwiają usługi w zakresie mobilności na żądanie, pozwalają na aktualizacje oprogramowania i wprowadzanie bieżących korekt, a także posiadają potencjał wspierania rozwoju rodzącej się branży usług związanych z connected vehicles.
Komentarze (0)