Inteligentna elektryfikacja z wykorzystaniem technologii ‘łagodnej hybrydy’ 48 wolt
Przewiduje się, że do roku 2025 jeden na 10 samochodów sprzedawanych na świecie będzie posiadał 48-woltową technologię ‘łagodnej hybrydy’. Emisja CO2 mogłaby zostać zmniejszona o ponad 10 procent. Według Global Insight IHS, również do roku 2025 oczekuje się, że 48-woltowe hybrydy będą stanowiły ponad 95 procent światowego rynku łagodnych hybryd oraz około połowy wszystkich pojazdów wyposażonych w systemy hybrydowe. Nowa 48-woltowa technologia łagodnej hybrydy firmy Delphi umożliwia inteligentną elektryfikację samochodów osobowych: redukcję emisji CO2 o ponad 10 procent, znaczące zmniejszenie emisji tlenków azotu (NOx), minimalizację kosztów oczyszczania spalin, wzrost oszczędności paliwa nawet do 15 procent, 50 do 70 procent korzyści przy 30 procentach kosztów w porównaniu z łagodnymi hybrydami o wyższym napięciu, 10 do 20 procent dodatkowej mocy, poprawioną funkcję start-stop.
System wyłączania cylindrów, który znacząco zmniejsza emisję CO2
Firma Delphi zaprezentuje również system wyłączania cylindrów, który, zależnie od silnika, zapewni 8-15 procentową redukcję emisji CO2. Technologia Dynamic Skip Fire (DSF®), opracowana wspólnie z Tula Technology Inc., jest pierwszą w branży w pełni zmienną technologią odłączania cylindrów silnika, pozwalającą na nowe podejście do usprawnień silnika, procesu spalania i hybrydyzacji. W przypadku wydajnych, czterocylindrowych silników z turbo-doładowaniem, poprawa następuje przy szacowanym koszcie zaledwie 40€ na procent redukcji CO2. Integracja z łagodną hybrydą pozwala technologii DSF® na zapewnienie dodatkowej redukcji CO2 sięgającej do trzech procent. Daje to łączną korzyść redukcji CO2 na poziomie 11 procent dzięki zastosowania DSF w silnikach czterocylindrowych.
Dwie wyjątkowe technologie napędu mogą stanowić najlepsze rozwiązanie dla redukcji emisji dwutlenku węgla, dorównując silnikom diesla pod względem zgodności w zakresie emisji, wydajności i kosztów.
W drodze do elektryfikacji, inżynierowie Delphi połączyli dwie technologie: system dezaktywacji cylindrów Dynamic Skip Fire (DSF®) i 48-voltową łagodną hybrydę w prototypowym pojeździe Volkswagen Passat z silnikiem o pojemności 1,8 litra, co ograniczyło emisję dwutlenku węgla o 13 procent.
Połączony falownik i przetwornik DC/DC, inteligentniejsze rozwiązanie wysokonapięciowe firmy Delphi
Konieczność spełnienia bardziej zaostrzonych norm emisyjnych popycha producentów samochodów coraz bardziej w stronę elektryfikacji pojazdów. Przez integrację funkcji falownika i przetwornika DC-DC w jeden komponent, firma Delphi stworzyła wiodącą w branży technologię elektryfikacji, która pomaga producentom samochodów ograniczyć koszty i przestrzeń przy jednoczesnym kreowaniu wartości. Ten pojedynczy moduł wykorzystywany w wielu zastosowaniach może być użyty w pojazdach elektrycznych i hybrydowych do zarządzania elektrycznymi układami napędowymi. Odgrywa on również integralną rolę przy dodatkowych funkcjach dostępnych w przypadku systemów elektrycznych, takich jak hamowanie z odzyskiem energii czy start-stop silnika. Jednak jedną z najważniejszych właściwości połączenia falownika z przetwornikiem DC-DC jest osiągnięcie wyjątkowej wartości w ekonomicznie efektywny sposób. Dzięki połączeniu tych komponentów producenci samochodów mają możliwość wyeliminowania okablowania, przewodów chłodzenia, połączeń i osłon, w ten sposób redukując ogólną masę i wielkość przy jednoczesnej jednolitej integracji urządzenia w pojeździe. W ten sposób, producenci pojazdów otrzymują wiodącą na rynku technologię wraz z korzyścią związaną z niższymi kosztami i efektywniejszą zabudową w samochodzie. Sprawia to, że połączony falownik i przetwornik DC-DC staje się szczególnie atrakcyjny dla producentów samochodów, którzy patrzą na elektryfikację jako na sposób osiągnięcia celów wyznaczonych przez zaostrzające się normy emisyjne.
Komentarze (0)