Prezentujemy wiedzę dotyczącą procedury kodowania akumulatora w samochodach grupy Volkswagen na przykładzie Audi A6 4F.
„Poinformowanie” samochodu o tym, że akumulator został wymieniony, jest bardzo istotne. Nieprzeprowadzenie tej operacji może skutkować szybkim zużyciem nowego akumulatora i niepoprawnym działaniem elektroniki pokładowej samochodu.
Z wykorzystaniem oprogramowania IDC5 Texa możemy tę adaptację przeprowadzić w prosty i szybki sposób. Po wyborze pojazdu z menu diagnostyki, w naszym przykładzie Audi A6 4F 2005-2011, oraz wersji silnikowej musimy wybrać odpowiednią opcję diagnostyczną. Następnie należy wejść w diagnostykę – 61 Ustawienia Akumulatora, Regulacje -> Adaptacja nowego akumulatora.
Pierwszy krok to podanie numeru produkcyjnego, czyli numeru części, który określa pojemność i typ zastosowanego akumulatora. Numer produkcyjny najlepiej przepisać z wymienianego (jeśli była to część oryginalna), ewentualnie można posłużyć się tabelami kodów z ogólnie dostępnych źródeł.
Drugi krok to wpisanie numeru seryjnego – należy go odczytać z nowo wymienionego akumulatora. Numer seryjny może mieć różny format w zależności od producenta urządzenia. Czynność kodowania wymaga, aby wypełnione zostały wszystkie wymagane pola – 12 znaków. W przypadku gdy numer seryjny jest krótszy, należy rozpocząć wprowadzenie od zer i później przejść do numeru seryjnego. Po potwierdzeniu tego kroku programowanie IDC5 poinformuje nas o poprawnym przeprowadzeniu regulacji. Możemy wówczas ze spokojem zwrócić pojazd klientowi.
Komentarze (4)