Bosch w 1988 roku wprowadził na rynek tester KTS 300, który umożliwiał diagnozę elektroniki samochodowej również w warsztatach niezależnych. W wyniku rosnącej popularności elektroniki, nowoczesne narzędzia diagnostyczne, jak tester sterowników stały się niezbędne.
Obecnie, dzięki coraz doskonalszym profesjonalnym urządzeniom serii KTS, Bosch zajmuje pozycję lidera w diagnostyce sterowników. Od czasu debiutu testera KTS 300 sprzedano ponad 175 000 urządzeń serii KTS. Co trzeci warsztat niezależny w Europie oraz co drugi w Niemczech korzysta z testerów sterowników produkcji Bosch.
Kamień milowy w historii rozwoju testerów KTS: [ESI]tronic
Pierwszy tester KTS 300 był obecny w ofercie Bosch aż do 1999 roku. Oprócz niego w programie był także moduł diagnostyczny KTS 100, który można było stosować w połączeniu z analizatorem spalin lub diagnoskopem silnikowym Bosch. Pod koniec lat osiemdziesiątych, dzięki doświadczeniom z systemami OBD (On-Board-Diagnose) zdobytymi w USA, Bosch wprowadził na rynek moduł OBD KTS 115.
Ważnym kamieniem milowym w diagnostyce sterowników oraz dalszym rozwoju testerów serii KTS było wprowadzenie w 1999 roku oprogramowania serwisowego Bosch [ESI]tronic, dodawanego od tej pory do testerów diagnostycznych Bosch. Do diagnozy sterowników z możliwością odczytu i kasowania pamięci błędów, odczytu wartości rzeczywistych oraz sterowania elementami nastawczymi dołączyły wkrótce instrukcje wyszukiwania błędów, schematy instalacji elektrycznych, dane techniczne oraz plany obsług serwisowych.
Na początku 2012 roku oprogramowanie serwisowe zostało zastąpione nową wersją [ESI]tronic 2.0. Dzięki wydajnemu oprogramowaniu [ESI]tronic konstruktorom Bosch udało się rozbudować serię KTS do kompleksowego systemu diagnostyczno-informacyjnego, który pomaga mechanikom w pracy, towarzyszy im na poszczególnych etapach kontroli pojazdu i zapewnia ujednolicony proces diagnozy dla wszystkich popularnych na rynku modeli samochodów.
Dziś asortyment KTS firmy Bosch oferuje odpowiedni system dla każdego warsztatu: np. od modułu OBD KTS 515 w analizatorze spalin Bosch, poprzez poręczne testery KTS 200 i 340, moduły z łącznością radiową Bluetooth dla komputerów PC – KTS 540 i 570, zintegrowane także w diagnoskopach FSA, aż do wydajnych zestawów diagnostycznych KTS 840, KTS 870 i 890. Najnowocześniejsza technologia pomiaru z multimetrem, dwukanałowym oscyloskopem w testerze KTS 570 i 870 lub czterokanałowym oscyloskopem w testerze KTS 890 oraz szybka i bezpieczna procedura rozpoznawania złącza diagnostycznego za pomocą adapterów „Easy Connect“ sprawiają, że diagnoza sterowników, identyfikacja błędów oraz naprawa i konserwacja samochodów przebiegają szybciej i są bezpieczniejsze. Oszczędność czasu zwiększa efektywność prac prowadzonych w warsztacie i obniża ich koszt.
Dziś asortyment KTS firmy Bosch oferuje odpowiedni system dla każdego warsztatu: np. od modułu OBD KTS 515 w analizatorze spalin Bosch, poprzez poręczne testery KTS 200 i 340, moduły z łącznością radiową Bluetooth dla komputerów PC – KTS 540 i 570, zintegrowane także w diagnoskopach FSA, aż do wydajnych zestawów diagnostycznych KTS 840, KTS 870 i 890. Fot. Bosch
Ciągła rozbudowa bazy danych
Wraz ze wzrostem udziału elektroniki w wyposażeniu pojazdów w ciągu ostatnich 25 lat znacząco zwiększyły się także zasoby danych diagnostycznych. Systematyczne aktualizacje zapewniają warsztatom dostęp do bieżących danych sterowników. W 1988 roku Bosch wprowadził na rynek tester KTS 300 oferujący dane dotyczące sterowników trzech producentów samochodów. Obecnie oprogramowanie [ESI]tronic 2.0 firmy Bosch dysponuje danymi 180 marek pojazdów i ponad 90 000 modeli samochodów produkowanych na całym świecie. Codziennie dochodzą nowe dane, które warsztaty otrzymują w formie regularnych aktualizacji w ramach wykupionych subskrypcji.
Bosch projektuje i produkuje testery diagnostyczne serii KTS w Plochingen koło Stuttgartu. Ciągły rozwój i aktualizacje gwarantują warsztatom wysokie bezpieczeństwo inwestycji w sprzęt i oprogramowanie. Bosch oferuje także literaturę fachową oraz kompleksowy program szkoleń, który pozwala mechanikom zdobyć odpowiednie kompetencje i serwisować oraz naprawiać także najnowocześniejsze układy elektroniczne w pojazdach. W sytuacji, gdy warsztat nie radzi sobie z wyjątkowo skomplikowanym przypadkiem, ma także możliwość skorzystania z infolinii technicznej Bosch. Jej konsultanci udzielą dalszej pomocy – niezależnie od marki i producenta serwisowanego pojazdu.
Komentarze (0)