Wtrysk przed naprawą
Oprócz precyzyjnych parametrów eksploatacyjnych mamy wiele terminów w pewien sposób uśrednionych. Załączone rysunki pochodzą z przyrządu diagnostycznego EDIA-PRO firmy DeltaTech z Jasła. Potrafi on pokazać wiele parametrów, które sam obliczył, na przykład liczbę wykrytych wtrysków. Przyrząd oblicza, ile powinno być i ile zarejestrował wtrysków. Jeżeli brakuje wielu wtrysków, to też jest podstawa, aby zająć się tym tematem i ustalić, dlaczego tak się dzieje.
Inny ciekawy parametr to średni czas sygnału wtrysku mierzony w mikrosekundach. Mając ten parametr, możemy oszacować, czy dany wtryskiwacz ma czas większy, czy mniejszy od średniej wartości. Te wartości warto znać i zapisywać, podając przy tym prędkość obrotową silnika.
I na koniec zachęcam do pracy twórczej polegającej na tym, że określamy parametry eksploatacyjne, te najbardziej wymyślone i niepopularne. Sami zobaczycie, że takie postępowanie sprawia wiele przyjemności, uczy, a przede wszystkim pozwala na szybkie znalezienie usterki, czego wszystkim życzymy.
Stanisław Mikołaj Słupski
Politechnika Lubelska
Katedra Elektrotechniki i Technologii Inteligentnych
Artykuł pochodzi z archiwum Nowoczesnego Warsztatu
Komentarze (0)