Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  18.03.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

PDL 8000 z inteligentną diagnostyką – najlepszy ekspert dla twojego serwisu

Fot. 1. PDL 8000 – tester z inteligentną diagnostyką

Diagnozowanie samochodów już od dawna jest czynnością czasochłonną, wymagającą od mechaników dużej wiedzy i doświadczenia. Muszą oni umieć odczytywać i właściwie interpretować dane, prawidłowo przeprowadzać procedury serwisowe czy wykonywać pomiary oscyloskopowe. Praktyka warsztatowa pokazuje, że nie jest to takie proste, a przecież dobry serwis i dobry mechanik musi radzić sobie z wyzwaniami, jakie stawiają współczesne samochody. I to w jak najkrótszym czasie, bo czas to pieniądz!

SUN, dostrzegając wyzwania, jakie stają przed mechanikami, wprowadził na rynek tester PDL 8000 (fot. 1) – najnowsze narzędzie diagnostyczne, które stanowi rewolucję w diagnostyce: inteligentną diagnostykę. Ta prowadzi mechaników w logiczny sposób przez proces diagnozowania: od ustalenia rodzaju usterki do rozwiązania problemu, oszczędzając czas i czyniąc ich pracę bardziej wydajną i efektywną.
Inteligentna diagnostyka na podstawie kodu błędu wskazuje każdą następną czynność, jaką należy wykonać, i prowadzi użytkownika krok po kroku do znalezienia rozwiązania. Wyświetlane są tylko istotne informacje, dobrane dla konkretnego pojazdu i kodu usterki, bez wykonywania czynności, które w danym przypadku są zbędne. To oszczędza czas i ułatwia diagnozę – praca warsztatu staje się efektywniejsza.
Po odczytaniu kodu błędu diagnostyka zaczyna się od funkcji SureTrack, czyli sprawdzenia, czy jakiś inny serwis miał taki problem i jak go skutecznie rozwiązał. SureTrack – system informacji technicznej o naprawach (fot. 2) – to baza podająca najczęstsze faktyczne przyczyny usterki dla danego pojazdu, kodu usterki i przebiegu pojazdu na podstawie skutecznych napraw wykonanych w innych serwisach.
Następnie wyświetlane są techniczne biuletyny serwisowe (TSB), czyli informacje od producentów samochodów (OEM) o znanych problemach i sposobach ich diagnozy i naprawy, ale tylko te związane z danym kodem błędu dla konkretnego pojazdu – mechanik nie traci czasu na przeglądanie całej bazy TSB.
W kolejnym kroku wyświetlane są inteligentne dane (fot. 3) – te parametry pracy, które są powiązane z kodem błędu. Ich wartości są monitorowane, automatycznie zaznaczane są te, które przekroczyły dopuszczalne wartości.
Następnym krokiem są testy funkcjonalne i procedury serwisowe umożliwiające weryfikację prawidłowego działania podzespołu za pomocą procedur serwisowych. Tester z wszystkich dostępnych funkcji serwisowych wybiera te, które związane są z wystąpieniem danego kodu błędu.
Końcową czynnością jest wykonanie testu podzespołów. Przeprowadza się go z użyciem wbudowanego 2-kanałowego oscyloskopu z gotowymi procedurami pomiarowymi. Mechanik otrzymuje informację o danym podzespole: jego lokalizacji, złączu, sygnałach na poszczególnych pinach. Gotowe procedury pomiarowe prowadzą krok po kroku, oscyloskop jest automatycznie skonfigurowany, wyświetlany jest też sygnał wzorcowy z wartościami referencyjnymi oraz podane są najczęstsze przyczyny nieprawidłowego sygnału. Dzięki temu mechanik może szybko i skutecznie wykonać pomiary oscyloskopowe, odnaleźć przyczynę usterki i szybko zidentyfikować wadliwy podzespół.
Inteligentna diagnostyka udostępnia również usługi w chmurze poprzez stronę altusdrive.com. Raporty skanowania pojazdu – przed i po naprawie – mogą być automatycznie przekazywane do chmury altusdrive.com. Serwis ma do nich szybki dostęp i możliwość ich analizowania, drukowania, przechowywania oraz przesyłania pocztą elektroniczną lub SMS-em do klientów.
Proces diagnozowania z użyciem inteligentnej diagnostyki oparty jest na logicznym ciągu czynności sugerowanych przez oprogramowanie, które są powiązane z danym samochodem, kodem błędu i przebiegiem pojazdu. Tester prowadzi mechanika przez cały proces diagnostyczny odpowiednio dobrany dla danego przypadku – takie podejście gwarantuje efektywność i skuteczność napraw, tym samym serwis staje się bardziej zyskowny, rośnie jego reputacja oraz, co ważne, zadowolenie klientów z szybko i prawidłowo wykonanej naprawy.

GALERIA ZDJĘĆ

Fot. 2. SureTrack podaje faktyczne przyczyny usterki dla danego kodu błędu i danego pojazdu w zależności od jego przebiegu
Fot. 3. Inteligentne dane – czerwona flaga oznacza, że parametr przekroczył dopuszczalną wartość

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony