Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  12.06.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Pomiar bez poziomowania

Podczas Targów Techniki Motoryzacyjnej firma Armal zaprezentowała LaserLock – najnowszy, elektroniczno-laserowy system pomiarowy marki Chief Automotive Technologies – następcę dobrze znanego systemu pomiarowego Velocity.

Nowy system został wyposażony w całkowicie nową szafkę, ale jego największym atutem jest nowy, samopoziomujący się skaner. Innymi słowy, mierzony pojazd nie wymaga poziomowania!
Jeśli zaś chodzi o szafkę, jest to wytrzymała, stalowa konstrukcja lakierowana proszkowo i zaopatrzona w dwa monitory LCD i cztery obrotowe kółka. Szafka jest zamykana na zamek.

Skaner
Wielopunktowy system pomiarowy LaserLock został wyposażony w nowo zaprojektowany skaner, który w czasie rzeczywistym może odczytywać sygnały aż z 45 sond pomiarowych. Do jego zalet zaliczyć można:
- nowy, ergonomiczny kształt i mniejszą wagę,
- kompaktową i lekką konstrukcję – zmniejsza zasłanianie się sond pomiarowych, dzięki czemu możliwe jest pomierzenie większej liczby punktów bazowych pojazdu podczas pomiaru,
- możliwość umieszczenia na stojaku pomiarowym (pomiar np. na podnośniku dwukolumnowym) i na rynnie pomiarowej, wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości (pomiar na ramie naprawczej, kanale diagnostycznym itp.).

Oprogramowanie
Oprogramowanie Chief jest szybkie i proste w obsłudze. Na jednym ekranie wyświetlane są zdjęcia każdego punktu pomiarowego, a na drugim – karta pomiarowa pojazdu, opis danego punktu pomiarowego oraz informacja o zalecanej do użycia sondzie pomiarowej.
Oprogramowanie umożliwia dokonywanie pomiarów pojazdów niespecyfikowanych na zasadzie danych porównawczych. Pomiar odświeżany jest automatycznie co 3 sekundy. Nie zabrakło opcji pomocy i samouczka.

Cechy wyróżniające LaserLock:
- umożliwia jednoczesny pomiar większej liczby punktów bazowych niż jakikolwiek inny system pomiarowy;
- umożliwia pomiar pojazdów bez specyfikacji, czyli np. ciągników siodłowych, przyczep, pojazdów specjalistycznych, prototypów pojazdów, a także konstrukcji niezwiązanych z branżą motoryzacyjną;
- pozwala dokładnie zmierzyć wszystkie elementy zawieszenia pojazdu, w tym również kąty pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy;
- jest jedynym na rynku urządzeniem, które może jednocześnie dokonywać pomiaru wielu punktów płyty podłogowej z pomiarem karoserii pojazdu i kątów pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

LaserLock posiada funkcję pomiaru ciągłego, monitorując co 3 sekundy jednocześnie dowolną liczbę punktów płyty podłogowej, wymiarów karoserii i kątów pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy naprawianego na ramie pojazdu. Skaner podczas pomiaru może być przesuwany w dowolnym kierunku i nie wymaga ponownej kalibracji.

Dodajmy, że LaserLock umożliwia dokonanie pomiaru w ciągu zaledwie kilku minut, a sama naprawa pojazdu jest szybka i prosta.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony