Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  09.10.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Schemat elektryczny Mercedes-Benz – łatwiejsza naprawa dzięki cennym wskazówkom

Dzięki uprzejmości firmy Texa Poland Sp. z o.o. publikujemy kolejne schematy. Liczymy, że w jeszcze większym stopniu ułatwią one Państwu naprawę pojazdów.

Legenda elementów 
Samochody osobowe/MERCEDES-BENZ/A [12>18] (176)/180 CDI BIueEFFICIENCY/Sedan 2-bryłowy/OM 607.951 / K9K (176.012) (80 kW)/[--/12>- -/18]-/CRR1/-/-/Euro 6, z manualną skrzynią biegów

 
 B1 Akumulator zapłonowy
 E1 Centralka elektroniczna sterowania silnika
 E112 Moduł regulacji pompy paliwa
 E21 Centralka elektroniczna Airbag
 E260 Moduł nagrzewnicy paliwa
 E3 Komputer pokładowy
 E82 Jednostka sterowania przekładni elektronicznej
 E97 Moduł świec żarowych, wstępne nagrzewanie
 E98 Wtyczka modułu kluczyka elektronicznego
 F1 Bezpiecznik 300 A
 F2 Liczba amperów bezpiecznika jest nieokreślona
 F206 Bezpiecznik 5 A
 F207 Bezpiecznik 5 A
 F208 Bezpiecznik 7,5 A
 F212 Bezpiecznik 15 A
 F213 Bezpiecznik 15 A
 F215 Bezpiecznik 20 A
 F234 Bezpiecznik 5 A
 F235 Bezpiecznik 7,5 A
 F236 Bezpiecznik 40 A
 F240A Bezpiecznik 25 A
 F4 Bezpiecznik 40 A
 F5 Bezpiecznik 80 A
 F6 Bezpiecznik 70 A
 F63 Bezpiecznik 25 A
 F8 Bezpiecznik 100 A
 F83 Bezpiecznik 7,5 A
 F92 Bezpiecznik 5 A
 G1 Alternator
 H10 Świece żarowe
 I155 Regulator ciśnienia oleju
 I170 Przekaźnik rozłączenia baterii
 I434 Regulator wody w paliwie z podgrzewaczem paliwa
 I5 Wyłącznik pedału sprzęgła
 J251 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 1
 J252 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 2
 J253 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 3
 J254 Wtryskiwacz piezoelektryczny wspólnej szyny cylindra nr 4
 M1 Rozrusznik
 M101 Silniczek zaworu dławiącego EGR z potencjometrem
 M12 Silnik zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem
 M31-1 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem
 M31-2 Silniczek zaworu EGR z potencjometrem
 M6 Moduł silniczka i wentylator chłodzenia silnika oraz klimatyzatora
 P1 Pompa paliwa
 R15-1 Przekaźnik przyłącza 15
 R15-2 Przekaźnik przyłącza 15
 R50 Przekaźnik przyłącza 50
 R82 Przekaźnik odłączenia akumulatora
 R87-1 Przekaźnik główny
 R87-2 Przekaźnik główny
 S101 Czujnik ciśnienia różnicowego spalin na filtrze cząstek stałych
 S16 Czujnik niskiego ciśnienia paliwa
 S189 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa
 S19 Czujnik synchronizacji efektu Halla
 S2 Cyfrowy miernik masy powietrza
 S24 Czujnik indukcyjny obrotów/min
 S33 Czujnik poziomu oleju
 S34 Czujnik pedału gazu elektronicznego
 S44 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego
 S489-1 Czujnik temperatury w układzie recyrkulacji spalin
 S489-2 Czujnik temperatury w układzie recyrkulacji spalin
 S50 Czujnik ciśnienia doładowania oraz temperatury
 S52 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem
 S60 Czujnik temperatury paliwa
 S63 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem
 S64 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych
 S65 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną
 S68 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
 S80-1 Czujnik lambda szerokopasmowy
 S80-2 Czujnik lambda szerokopasmowy
 S88 Inteligentny czujnik akumulatora
 V21 Elektrozawór regulacyjny wysokiego ciśnienia przepływu paliwa
 V32 Elektrozawór regulacyjny turbiny geometrii zmiennej
 V339 Elektrozawór zasuwowy chłodnicy
 X1 Złącze diagnostyczne

Pin Funkcja
 A01 Nieokablowany
 A02 Nieokablowany
 A03 Nieokablowany
 A04 EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
 A05 Nieokablowany
 A06 Nieokablowany
 A07 EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
 A08 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 A09 Nieokablowany
 A10 Nieokablowany
 A11 Nieokablowany
 Al2 Nieokablowany
 A13 Nieokablowany
 A14 Nieokablowany
 A15 Nieokablowany
 A16 Nieokablowany
 A17 Nieokablowany
 A18 Nieokablowany
 A19 Nieokablowany
 A20 Nieokablowany
 A21 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – zasilanie +5 V
 A22 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – zasilanie +5 V
 A23 Czujnik pedału przyspieszenia elektronicznego – sygnał
 A24 Nieokablowany
 A25 Nieokablowany
 A26 Nieokablowany
 A27 Nieokablowany
 A28 Nieokablowany
 A29 Nieokablowany
 A30 Nieokablowany
 A31 ECU zarządzania silnikiem – sygnał CAN L
 A32 Nieokablowany
 A33 Nieokablowany
 A34 Nieokablowany
 A35 Nieokablowany
 A36 Czujnik pedału przyspieszenia elektronicznego – sygnał
 A37 Nieokablowany
 A38 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – uziemienie
 A39 Nieokablowany
 A40 Nieokablowany
 A41 Nieokablowany
 A42 Nieokablowany
 A43 Nieokablowany
 A44 Nieokablowany
 A45 Nieokablowany
 A46 ECU sterowania silnika – CAN sygnał H
 A47 Nieokablowany
 A48 Nieokablowany
 A49 Nieokablowany
 A50 Nieokablowany
 A51 Elektroniczny czujnik pedału przyspieszenia – uziemienie
 A52 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 A53 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 A54 Nieokablowany
 A55 Nieokablowany
 A56 Nieokablowany
 A57 Nieokablowany
 A58 Nieokablowany
 A59 Nieokablowany
 A60 Nieokablowany
 B01 Nieokablowany
 B02 Nieokablowany
 B03 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – zasilanie +5 V
 B04 Nieokablowany
 B05 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – sygnał
 B06 Silnik zaworu przepustnicy EGR z potencjometrem – zasilanie +5 V
 B07 Nieokablowany
 B08 Nieokablowany
 B09 Zawór przewodu wlotowego rozgałęzionego, silniczek z potencjometrem – zasilanie +5 V
 B10 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – zasilanie +5 V
 B11 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – zasilanie +5 V
 B12 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem – zasilanie +5 V
 B13 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego – zasilanie +5 V
 B14 Nieokablowany
 B15 Szerokopasmowy czujnik lambda – włączanie
 B16 EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
 B17 Nieokablowany
 B18 Nieokablowany
 B19 Nieokablowany
 B20 Nieokablowany
 B21 Nieokablowany
 B22 Nieokablowany
 B23 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – zasilanie +5 V
 B24 Silniczek zaworu dławiącego EGR z potencjometrem – uziemienie
 B25 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – uziemienie
 B26 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – uziemienie
 B27 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – masa
 B28 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem – uziemienie
 B29 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego – masa
 B30 Czujnik temperatury paliwa – sygnał
 B31 Szerokopasmowy czujnik lambda – włączanie
 B32 EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
 B33 Nieokablowany
 B34 Moduł nagrzewania wstępnego świec zapłonowych – przełączenie
 B35 Nieokablowany
 B36 Nieokablowany
 B37 Nieokablowany
 B38 Silnik zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – masa
 B39 Nieokablowany
 B40 Nieokablowany
 B41 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – sygnał
 B42 Czujnik ciśnienia spalin przed katalizatorem – sygnał
 B43 Czujnik temperatury paliwa – masa
 B44 Silniczek zaworu dławiącego EGR z potencjometrem – sygnał
 B45 Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego – sygnał
 B46 Nieokablowany
 B47 Elektrozawór regulacji tempa przepływu paliwa pod wysokim ciśnieniem – sterowanie PWM
 B48 Nieokablowany
 B49 Nieokablowany
 B50 Nieokablowany
 B51 Moduł sterowania pompą paliwa – sygnał
 B52 Nieokablowany
 B53 Nieokablowany
 B54 Elektrozawór regulacji turbiny geometrii zmiennej – sterownik PWM
 B55 Regulator ciśnienia oleju – sygnał
 B56 Nieokablowany
 B57 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – masa
 B58 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – sygnał
 B59 Nieokablowany
 B60 Nieokablowany
 B61 Silniczek przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – sygnał
 B62 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – sygnał
 B63 Nieokablowany
 B64 Nieokablowany
 CO1 Czujnik poziomu oleju – masa
 CO2 Czujnik ciśnienia doładowania oraz czujnik temperatury – zasilanie +5 V
 CO3 Nieokablowany
 C04 Cyfrowy miernik masy powietrza - zasilanie +12 V
 CO5 Czujnik z efektem Halla – zasilanie +5 V
 C06 Nieokablowany
 C07 Nieokablowany
 C08 Szerokopasmowy czujnik tlenowy – bieżący sygnał
 C09 Szerokopasmowa sonda lambda – stabilne zasilanie
 C10 Szerokopasmowy czujnik tlenowy – bieżący sygnał
 C11 Nieokablowany
 C12 Czujnik lambda szerokopasmowy – wirtualna masa +2.5 V
 C13 Wtyczka elektronicznego urządzenia sterującego poduszki powietrznej – sygnał
 C14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – masa
 C15 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 4 – sterownik górny
 C16 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 4 – sterownik dolny
 C17 Czujnik poziomu oleju – sygnał
 C18 Czujnik temperatury recyrkulacji spalin – uziemienie
 C19 Czujnik ciśnienia doładowania oraz czujnik temperatury – masa
 C20 Nieokablowany
 C21 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną – masa
 C22 Czujnik temperatury w układzie recyrkulacji spalin – sygnał
 C23 Nieokablowany
 C24 Cyfrowy miernik masy powietrza – uziemienie
 C25 Nieokablowany
 C26 Cyfrowy miernik masy powietrza – sygnał
 C27 Przekaźnik główny – aktywacja potencjałem ujemnym
 C28 Nieokablowany
 C29 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – masa
 C30 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem – uziemienie
 C31 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 2 – sterownik górny
 C32 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 2 – sterownik dolny
 C33 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – sygnał
 C34 Czujnik ciśnienia doładowania oraz czujnik temperatury – sygnał
 C35 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – sygnał
 C36 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem – sygnał
 C37 Nieokablowany
 C38 Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas pracy silnika
 C38 Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas rozruchu silnika
 C39 Moduł świec żarowych, wstępne ogrzewanie – nie zdefiniowano
 C40 Nieokablowany
 C41 Czujnik lambda szerokopasmowy – wirtualna masa +2,5 V
 C42 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 C43 Silniczek zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – sterowanie PWM
 C44 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 C45 Silnik przepustnicy EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 C46 Czujnik temperatury recyrkulacji spalin – uziemienie
 C47 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 1 – sterownik górny
 C48 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 1 – sterownik dolny
 C49 Nieokablowany
 C50 Czujnik temperatury w układzie recyrkulacji spalin – sygnał
 C51 Czujnik temperatury gazów spalinowych przed turbiną – sygnał
 C52 Czujnik ciśnienia doładowania oraz czujnik temperatury – sygnał temperatury
 C53 Cyfrowy miernik mas powietrza – sygnał temperatury
 C54 Indukcyjny czujnik liczby obrotów – uziemienie
 C55 Nieokablowany
 C56 Czujnik rozrządu Halla – sygnał
 C57 Szerokopasmowa sonda lambda – stabilne zasilanie
 C58 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 C59 Silniczek zaworu przepustnicy kolektora ssącego z potencjometrem – sterowanie PWM
 C60 Silnik zaworu EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 C61 Silnik przepustnicy EGR z potencjometrem – sterownik PWM
 C62 Czujnik rozrządu Halla – masa
 C63 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 3 – sterownik górny
 C64 Piezoelektryczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 3 – sterownik dolny

GALERIA ZDJĘĆ

Schemat elektryczny Mercedes-Benz – łatwiejsza naprawa dzięki cennym wskazówkom
Schemat elektryczny Mercedes-Benz – łatwiejsza naprawa dzięki cennym wskazówkom
Schemat elektryczny Mercedes-Benz – łatwiejsza naprawa dzięki cennym wskazówkom

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony