Witam. Taki problem. W Fordzie Galaxy rocznik 2008, silnik 2,0 tdci,140 km, w zakresie prędkości obrotowej 1800- 2500 w czasie spokojnej jazdy autostradowej przy stałej predkości samochodem zaczyna szarpać, jakby się przyduszał. To odczuwalne głównie na biegach od 3 do 5. Około 1,5 roku temu wymienione sprzęgło kompletne i regenerowana turbina - miej więcej w tym samym czasie. Drgania wystąpiły krótko później. Do teraz turbina 3 razy na ustawieniach, wymienione wszystkie wtryskiwacze, oba zawory podciśnieniowe, zawór na pompie wysokiego ciśnienia, aktualizacja oprogramowania, regenerowany sterownik silnika - obecnie nie wykazuje żadnych błędów. W czasie jazdy z podpiętym komputerem także żadnych nieprawidłowości.
Proszę, pomóżcie, bo mechanik rozkłada ręce - jeden z lepszych w Gdańsku od fordów.
Jakie porady w tym przypadku dostał autor pytania?
- Sprawdź pomiary przepływomierza. To, że błędu nie pokazuje, nie oznacza, że jest dobry. Przerabiałem kilka tych silników u siebie i często był inny zakres pomiarowy i źle dobrany zamiennik. Silnik robił dokładnie to, co opisałeś.
- Czy jest to szarpanie czy uczucie jakby auto samo minimalnie dodawało i odejmowalo gazu?
- Szarpanie. Dziś odebrałem go z inną turbina i jest gorzej. Teraz ma tak jakby 3 progi podczas gwałtownego przyspieszania, gdzie najpierw go zdusza, a potem przyspiesza.
- W czasie jazdy wszystkie parametry w normie.
Chcesz pomóc lub sam poprosić o pomoc? Zapraszamy do grupy Warsztatowcy (warsztat.pl).
Komentarze (9)