Fot. 1. Zapalenie się kontrolek „check engine” i emisji spalin to zwykle początek diagnostycznych perypetii
Jednoczesne wystąpienie opisanych nieprawidłowości spowodowało wygenerowanie zarejestrowanych kodów błędów (P0234, P2563, P00AF00), które przy niewłaściwie postawionej diagnozie mogły być powodem wymiany turbosprężarki. Zauważmy, jak wysoki musi być poziom monitoringu sygnałów analizowanych przez sterownik jednostki napędowej, aby wykryć drobne nieszczelności w podciśnieniowym systemie sterowania turbosprężarką.
Oczywiście dobra platforma diagnostyczna nie naprawi za mechanika pojazdu, jest ona jednak niezbędnym wsparciem w codziennej pracy warsztatu i nieodzownym minimum, gdy chcemy obsługiwać współczesne pojazdy ze skomplikowanymi systemami pod maską (fot. 2).
Tekst i fot. Mariusz Leśniewski
Tekst pochodzi z numeru 06/2020 Nowoczesnego Warsztatu
Komentarze (4)