Po wymianie kondensatorów i układów scalonych czeka na nas mechanika precyzyjna usprawnienia mechanizmu ustroju pomiarowego
We wszystkich tych przypadkach pokazana jest droga ustalenia przyczyny niesprawności. Właśnie diagnoza jest pierwszą czynnością w warsztacie naprawczym. Wykonujemy ją krok po kroku, pomału dochodzimy do uszkodzenia, a zazwyczaj do kilku uszkodzeń. Znalezienie jednego zepsutego elementu może uśpić naszą czujność, w rezultacie zaprzestaniemy dalszych poszukiwań. Poza tym uszkodzenia nie zawszy „wychodzą” w warsztacie. Często trzeba wyjechać samochodem i przetestować go przy różnym obciążeniu silnika. Zostawienie samochodu na zewnątrz i sprawdzenie następnego dnia to kolejny sposób na skontrolowanie wykonanej pracy. Za pomocą tej metody staramy się znaleźć wszystkie uszkodzenia i oddać w pełni sprawny samochód.
Stanisław Mikołaj Słupski
Artykuł pochodzi z Nowoczesnego Warsztatu
Komentarze (0)