Najwięcej emocji budzi kontrowersyjny system ISA czyli Inteligent Speed Asisstance. Polega na automatycznym dostosowaniu maksymalnej prędkości pojazdu do dozwolonego ograniczenia w danym miejscu. ISA wykorzystuje system czytania znaków drogowych oraz pozycjonowaniem pojazdu dzięki GPS. System będzie można dezaktywować i pojechać szybciej w sytuacji, kiedy jest taka konieczność. Wymaga on jednak dopracowania, gdyż zdarza się, że system nieprawidłowo interpretuje znaki ograniczenia prędkości i wyhamowuje auto bez potrzeby, a czasem wręcz odwrotnie - pozwoli pojechać szybciej niż dopuszczalne ograniczenie prędkości.
Podsumowując, większość systemów wykorzystywać będzie kamerę montowaną w przedniej szybie. Produkty Pilkington są zgodne z wymaganiami ADAS. Należy także pamiętać, że po każdej wymianie szyby przedniej istnieje konieczność kalibracji kamery systemu ADAS.
Zapraszamy do obejrzenia filmu o działaniu systemu ADAS:
Komentarze (1)