Wyposażenie warsztatu

Wyposażenie warsztatu

ponad rok temu  28.04.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Jak zacząć jako warsztat wulkanizacyjny - podpowiada sprzedawca z firmy Bogusz.
Strona 1 z 2

Rozpoczęcie działalności serwisu ogumienia, bądź też zakładu wulkanizacyjnego, to interes, który cieszy się coraz większą popularnością. Pomimo konkurencji, jaka istnieje na rynku szczególnie w mniejszych miejscowościach, gdzie zakładów wulkanizacyjnych jest kilkanaście, to serwisy nie narzekają na brak pracy.

Największe zainteresowanie serwisem ogumienia jest wiosną i późną jesienią. Poza sezonami również wulkanizatorzy mają zlecenia, ale nie jest ich aż tak wiele jak w sezonie. Dlatego przed otwarciem należy się zastanowić, czy sam serwis ogumienia wystarczy, bo lepszym pomysłem może być otwarcie również w tym samym warsztacie, np. mechaniki pojazdów, serwisu klimatyzacji bądź innych usług samochodowych. Dzięki temu warsztat będzie zarabiał cały rok, a w sezonie jeszcze więcej, dzięki wymianie opon.

Od czego zacząć?

Zanim zdecydujemy się na otwarcie warsztatu wulkanizacyjnego, istotną rzeczą jest zbadać lokalny rynek. Musimy zapoznać się z ofertą już istniejących warsztatów o ile takie są w danym miejscu i zastanowić się, co zrobić - by klienci wybrali nasz serwis. W tym wypadku najlepsze będzie otworzenie konkurencji, ale z poszerzeniem jej o coś, czego nie mają pozostałe serwisy. Musimy również dowiedzieć się ilu klientów mają pozostałe wulkanizacje i pomyśleć, czy jesteśmy w stanie z nimi konkurować - radzi Rafał Bogusz właściciel obsługujący firmy wulkanizacyjne.

Kolejnym istotnym faktem jest praktyka. Jeśli jej nie mamy, to warto ukończyć chociażby kursy w tym kierunku, które ułatwią nam pracę albo zatrudnić doświadczonego pracownika w tym zakresie. Nasz serwis od początku musi być prowadzony sprawnie z dbałością o szczegóły.

Czy trzeba mieć pozwolenie?

Optymistyczną wiadomością jest to, że nie musimy mieć pozwoleń by otworzyć serwis ogumienia. Powinniśmy dysponować budynkiem lub działką z miejscem na warsztat i parking. Otwierając swój warsztat musimy zwrócić uwagę na lokalizację. Zazwyczaj te, które otwarte są przy większych trasach, z dala od większych miejscowości, radzą sobie świetnie. Jeśli zaś wybierzemy miasto, to ważne jest, aby nasz warsztat był w miejscu z łatwym i szybkim dojazdem, możliwie jak najdalej od konkurencji. W czasach, w których żyjemy Internet i social media, to coś, co przeglądamy na co dzień. Gdy zadbamy o bardzo dobrą reklamę, która przyciągnie klientów do nas, to będzie już połowa sukcesu. Pierwszym, co powinniśmy zrobić, to dobrze opisać naszą działalność z zakresem usług w google maps i założyć fanpage w serwisach społecznościowych, na którym opiszemy działalność i wstawiając fotografie naszych dobrze ukończonych prac.

Sezonowość w serwisach ogumienia

Zakład wulkanizacyjny gwarantuje dość stabilne przychody. Nie ukrywajmy, poza sezonem multum ludzi łata opony czy dętki. Rentowność tego typu zakładów, waha się przeciętnie od 15 do 30%. Właściciele serwisów nie chcą mówić o swoich średnich zarobkach, ale z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że oscylują w przedziale od 3 do 15 tyś. zł. Nadal jednak sezonowość jest wadą w tej branży. Szczyt sezonu zaczyna się już, zależnie od warunków pogodowych, w październiku. Najwięcej pracy mamy w listopadzie mówiąc o sezonie zimowym. Natomiast wiosną zazwyczaj przypada to na miesiące od marca do początku maja.

Możemy zastosować uzupełnienie oferty o coś dodatkowego, np. mechanika samochodowa, serwis klimatyzacji, czy serwis tłumików. Mając więcej branż, masz więcej korzyści i większą ilość klientów zainteresowanych usługami, które masz w ofercie- wypowiada się specjalista od wyposażenia warsztatów wulkanizacyjnych.

Dodatkowe pieniądze przy prowadzeniu serwisu

Magazynowanie opon to świetna propozycja dodatkowego zarobku – wypowiada się wulkanizacja Fumar z siedzibą w Bielsku-Białej. Za magazynowanie kompletu opon możemy zainkasować 50–100 zł za sezon. Mając więc 30–50 klientów na tę usługę, zarobimy dodatkowo nawet 5 tys. zł.

Dodatkowym źródłem przychodów może być też sprzedaż opon regenerowanych, letnich i zimowych, dla aut osobowych i dostawczych. Przedstawiciele branży przekonują, że cieszą się one dużym powodzeniem, bo z reguły są ponad 50 proc. tańsze niż nowe. Należy pamiętać jednak, by opony używane były dobrze sprawdzone przed sprzedażą, w końcu od nich zależy bezpieczeństwo podróżujących. 

Wyposażenie warsztatu ogumienia

Jednym z niezbędnych urządzeń jest wyważarka do kół. Obecnie na rynku możemy już teraz spotkać w pełni automatyczne i z szeregiem dodatkowego wyposażenia. Co możemy przez to rozumieć? Wyważarki mogą być z nakrętką- uchwytem szybkomocującym, jak i pneumatycznym.

Ponadto wyważarki możemy spotkać z wyświetlaczem lub z monitorem i te również dzielimy: na te z dodatkowym panelem obsługowym i te drugie, czyli z panelem dotykowym. Często dodatkowo płatną opcją, jest trzeci pomiar automatyczny oraz laser. Te ostatnie są zwane opcją premium i ich cena jest zdecydowanie wyższa zazwyczaj.
Jedną z tańszych opcji, jaką można spotkać z wbudowanym laserem i w przystępnej cenie, to wyważarka model, np. Rtec SB65. Marka Rtec jest nowością na rynku europejskim, a sam sprzęt pochodzi z Niderlandy- podpowiada dystrybutor urządzeń firmy Rtec. Mając ograniczony budżet albo po prostu chcąc oszczędzić nieco grosza na kupnie sprzętu śmiało można zakupić wyważarkę tej firmy. Jest to sprzęt solidny, dobry i w przystępnej cenie.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
do góry strony