Wyposażenie warsztatu

Wyposażenie warsztatu

ponad rok temu  28.04.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Jak zacząć jako warsztat wulkanizacyjny - podpowiada sprzedawca z firmy Bogusz.
Strona 2 z 2

Jeśli chodzi o montażownice, to w tym przypadku są po prostu automatyczne i półautomatyczne. Montażownice automatyczne, to sprzęt powszechnie wykorzystywany w warsztatach, a półautomatyczne mają służyć głównie podczas wymiany opon w motocyklach. Dodatkowymi opcjami jakimi możemy doposażyć montażownice to przystawka boczna do opon nisko profilowych typu Run-flat. Posiadanie tego dodatkowego ramienia daje nam więcej możliwości, jeżeli chodzi o zakres obsługiwanych opon-podpowiada specjalista.

Podnośnik samochodowy. Jest niezbędnym przedmiotem, który musi być w każdym warsztacie. Decydując się na zakup podnośnika warto się zastanowić, czy nasze usługi będą ograniczać się jedynie do serwisu ogumienia, bo jeśli w planach mamy rozszerzenie działalności do mechaniki pojazdowej, to wtedy musimy dobrać adekwatny sprzęt.

Podnośniki samochodowe, jakie możemy dostać to, np. lewarki i punktowe. Kupując podnośnik samochodowy musimy zwrócić uwagę na tonaż. To jest najważniejszym aspektem ze względu na to, że trzeba obsłużyć każdego klienta bez względu na wagę jego auta. Istotną rzeczą jest też to, na jaką wysokość dany podnośnik podniesie pojazd.

Najczęściej kupowane podnośniki są produkowane przez firmę Winntec. Dodatkowo nie będzie problemu z ich serwisem, ponieważ firma Bogusz jako przedstawiciel na całą Polskę posiada serwis sprzętu tej firmy. Poszerzając swoją działalność o warsztat mechaniczny warto pomyśleć o podnośniku płytowym, ale jest on również bardzo pomocny i funkcjonalny w samym serwisie ogumienia. Podnośniki płytowe dzielimy na dwukolumnowe i czterokolumnowe.

Kolejnym niezbędnym sprzętem w serwisie będzie kompresor. W zależności od szerokości usług, jak i ilość klientów, których się spodziewamy musimy odpowiednio dobrać z odpowiednią mocą oraz wystarczająco dużą wartością zbiornika.

Pozostają na koniec drobniejsze sprzęty, ale również niezbędne w serwisie wulkanizacyjnym, bez których ani rusz. Są nimi, klucze pneumatyczne, komplet narzędzi oraz niezbędne akcesoria (np. wkrętak do zaworów, łatki, śruby zabezpieczające, wentyle, nakrętki, ciężarki klejone i nabijane do felg stalowych i aluminiowych, płyny i kleje itp.

Jakie maszyny wybrać? Nowe czy używane i ile nam potrzeba?

Na samo rozpoczęcie działalności wystarczy już nawet 50-80 tys. zł.
- To jednak absolutne minimum – twierdzi Rafał Bogusz.

Kupując sprzęt do naszego serwisu ogumienia zarówno nowy, jak i używany, musimy zwrócić szczególną uwagę na stan techniczny i dostępność części. Najlepiej jest po prostu się upewnić, że jest serwis, który zajmuje się sprzedażą części do naszego sprzętu, np. wyważarek, montażownic, itp. Nie sztuką jest zakupić sprzęt używany w dobrej cenie, za to sztuką jest kupić dobry sprzęt w dobrej cenie z wymiennymi częściami. Istotne jest to, żeby sprzęt wyglądał na solidny i dobry, bo klienci często patrzą na jakim sprzęcie są obsługiwani. Dlatego zarówno dla nas, jak i klientów ważne jest, aby sprzęt był dobrej jakości, bo w końcu musi zarobić na nasz biznes.

Montażownica. Używana 2-3 letnia, ale dobrej i renomowanej firmy powinna nam posłużyć jeszcze parę lat, oczywiście kładąc nacisk na rok produkcji. Montażownice i wyważarki dobrze sprawdzają się na 10 – 15 lat użytkowania w warsztatach dobrze prosperujących, natomiast starsze nadają się do serwisów, które wymieniają opony w mniejszym natężeniu ruchu. Dlatego ekspert podpowiada, że warto zainwestować w nowe urządzenia wulkanizacyjne, dobrych producentów, np. Butler.
Butler to firma zajmująca się produkcją tego typu sprzętu z fabryką w Rolo we Włoszech, a ich urządzenia są znane w całej Europie.

Piotr Mirocha – właściciel wulkanizacji, który posiada niejedno urządzenie Butler mówi, że te urządzenia są niezawodne.

Aby zatem zapewnić odpowiednią jakość obsługi potrzeba co najmniej stosunkowo nowych, oczywiście w pełni sprawnych maszyn. Doświadczonego i sprawnego personelu, schludnego umeblowania, przytulnej i ciepłej poczekalni i możliwie szerokiej oferty dodatkowej – radzi ekspert.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
do góry strony