W mijającym roku marka Philips wprowadziła do swojej oferty serię lamp warsztatowych Xperion 6000 LED. W jej skład wchodzi model Pillar wyposażony w detektor nieszczelności UV i bardzo wysoki wskaźnik oddawania barw CRI.
Philips konsekwentnie poszerza swoją ofertę lamp roboczych. Wprowadzenie nowych modeli lub modyfikacja funkcji w już obecnych zawsze poparte są zbieraniem opinii i sugestii wśród użytkowników. To jeden z elementów know-how, który wyróżnia produkty tej marki na rynku. W efekcie mechanik może dobrać optymalnie skonstruowane narzędzie do specyfiki swojej pracy w warsztacie samochodowym.
Takim przykładem jest nowa seria Xperion 6000 i wchodzące w jej skład dwie lampy typu Pillar. Różnica pomiędzy nimi sprowadza się do dodatkowego światła ultrafioletowego, za pomocą którego łatwo wykryć mikropęknięcia i wycieki płynów eksploatacyjnych. W tym celu należy dodać do danego układu niewielką ilość barwnika fluorescencyjnego (sprzedawany osobno). Inspekcja podzespołów promieniami UV ujawni miejsce nieszczelności - w zależności od rodzaju płynu - kolorem żółtym lub zielonym.
Drugim wyróżnikiem lampy roboczej Philips Xperion 6000 Pillar UV jest specjalnie zestawiony panel z diodami LED pod kątem wskaźnika CRI. Oznacza się nim zdolność do wiernego odwzorowania kolorów, np. lakieru nadwozia, w warunkach sztucznego oświetlenia. W tym przypadku uzyskano efektywność na poziomie 95 (z maksymalnych 100).
Standardowo Pillar UV (w porównaniu do opcji w bazowym modelu Pillar i Slim) wyposażono w system Find My Device. Składa się on z dwóch modułów - wkładanego do obudowy lampy chipa i pilota, który można podpiąć do stacji dokującej lub do breloka kluczy. To rozwiązanie pozwala nie tylko zlokalizować miejsce odłożenia, ale też zapobiega pozostawieniu jej w naprawianym samochodzie i wyjeździe z terenu warsztatu.
Promień rozsyłu wynosi 100 stopni, a odchylany korpus pozwala na kolejną zmianę w zakresie 90 stopni. Ergonomię użytkowania podnosi wbudowany i obracany wokół własnej osi haczyk oraz dwa silne magnesy do mocowania na metalowych elementach karoserii. Sama obudowa lampy posiada wysoką klasę szczelności (IP65) i odporności na uszkodzenia mechaniczne, np. upadku do kanału w warsztacie (IK07). Dodatkowo rękojeść została wykonana z tworzywa ABS, co gwarantuje pewny chwyt nawet zabrudzoną smarem dłonią.
Komentarze (0)