Od 2011 roku wszystkie pojazdy silnikowe otrzymujące nową homologację, o masie całkowitej do 3,5 ton, będą zmuszone stosować w układzie klimatyzacji nowy czynnik chłodzący R1234yf, mniej szkodliwy niż aktualny R134a. Warsztaty będą musiały zatem działać równolegle w obszarach obu typów czynników.
Nowe stacje Konfort zostały zaprojektowane zgodnie z charakterystyką nowego typu czynnika chłodzącego, bardziej złożonego i delikatnego niż poprzedni: jest gazem palnym, wymaga o wiele większej precyzji w odmierzaniu stosowanej ilości oraz podatny jest na możliwość zanieczyszczenia drugim typem czynnika.
Aby sprostać tym wyzwaniom, TEXA wprowadziła szereg istotnych i uniwersalnych rozwiązań, wśród których znalazły się m.in.: szeroka baza danych, oferująca ponad 7.000 wariantów pojazdów i automatyczne ustawianie parametrów napełniania danego typu układu w oparciu o prosty wybór pojazdu (bazę danych można prosto i szybko zaktualizować poprzez kartę SD lub modułu GPRS); zupełnie nowe oprogramowanie operacyjne, które kontroluje cały proces weryfikacji i napełniania układu dzięki rozbudowanej sieci czujników.
Gama stacji Konfort Serii 700 składa się z 4 różnych maszyn, aby móc zaspokoić potrzeby wszystkich warsztatów, od tych najmniejszych po największe. I tak Konfort 720 jest wersją podstawową, którą można zakupić w konfiguracji z czynnikiem R134a (z możliwością konwersji, przy zastosowaniu odpłatnego zestawu, na czynnik R1234yf) lub bezpośrednio zakupić ją w konfiguracji z R1234yf, bez żadnej różnicy w cenie. Z kolei Konfort 760 przeznaczona jest dla odbiorców bardziej wymagających, ponieważ posiada o wiele więcej funkcji niż model poprzedni i jest w pełni automatyczna, aby zminimalizować czas pracy mechanika. Konfort 760Bus jest zaprojektowana i zbudowana z myślą o wymaganiach "układów klimatyzacji o dużej pojemności", instalowanych w autobusach i innych pojazdach tego typu, gdzie występuje potrzeba klimatyzowania dużych przestrzeni. Zaś Konfort 780 Bi-GAS może obsługiwać zarówno pojazdy stosujące czynnik R134a jak i R1234yf.
Komentarze (0)