Michael Geiger, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Exide Technologies w obszarze EMEA. fot. Piotr Łukaszewicz
– Pomimo, że pojawia się coraz więcej pojazdów hybrydowych i elektrycznych, jeszcze przez wiele lat głównym elementem rynku wtórnego będą standardowe akumulatory kwasowo-ołowiowe - mówił we Frankfrucie Michael Geiger, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Exide Technologies w obszarze EMEA.
Na ubiegłotygodniowych targach Automechanika Exide Technologies, globalny ekspert magazynowania energii, zaprezentował trzy nowoczesne narzędzia, pomogające w skuteczniejszej obsłudze akumulatorów, ułatwiające i usprawniające ich dobór, testowanie oraz zbieranie danych.
Exide wprowadza elektroniczny tester akumulatorów nowej generacji wraz z towarzyszącą mu aplikacją mobilną. Tester dostarczy nowe rekomendacje na temat prewencyjnej obsługi akumulatorów oraz nową, okazałą wyszukiwarkę akumulatorów online, zawierającą dane techniczne najobszerniejszej bazy pojazdów na rynku.
Tester akumulatorów EBT965P może być użyty do kontroli akumulatorów EFB (ulepszone akumulatory kwasowo-ołowiowe), AGM (absorpcyjna mata szklana), GEL (żelowe) oraz standardowych akumulatorów kwasowo-ołowiowych (do 3000 A) do pojazdów osobowych, użytkowych, morskich i rekreacyjnych. Platforma z funkcją Wi-Fi umożliwia pobieranie aktualizacji i zawiera nowatorską funkcję obsługi prewencyjnej – Conductance Profiling™. Funkcja ta wykorzystuje zaawansowane algorytmy (sprawdzone na produktach Exide), które służą do oceny pozostałej w akumulatorze energii, potrzebnej do zasilania urządzeń elektrycznych pojazdu. Dzięki temu instalatorzy i serwisanci wiedzą, kiedy akumulator powinien zostać ponownie przetestowany – nawet wtedy, gdy akumulator wciąż uruchomia silnik, a kierowca nie jest jeszcze w stanie zauważyć oczywistych objawów świadczących o zbliżającej się awarii. Wyniki testów można udostępniać klientom za pośrednictwem e-maili lub wydruków z wbudowanej drukarki.
Exide na targach zaprezentował także nową, mobilną aplikację testującą. To innowacyjne narzędzie może być używane w połączeniu z każdym testerem akumulatorów. Aplikacja ocenia wzorce jazdy i techniczne cechy pojazdu, dostarczając instalatorom odpowiednie wskazówki dotyczące stanu akumulatora (np. informacje o zagrożeniu awarią lub o terminie ponownej kontroli akumulatora). Ponadto aplikacja umożliwia wysyłanie e-maili do klientów z tego typu rekomendacjami i przypomnieniami, dzięki czemu pozwala warsztatom na jeszcze szybszą i efektywniejszą obsługę.
Exide wprowadza także ważną aktualizację swojej wyszukiwarki akumulatorów online. Wyposażona w nowoczesny interfejs, w tym w całkowicie nowy interfejs użytkownika, wyszukiwarka ułatwia szybki dobór odpowiednich akumulatorów, dopasowując je do pojazdów znajdujących się w obszernej bazie zastosowań, takich jak: samochody osobowe, autobusy, pojazdy ciężarowe, motocykle oraz (po raz pierwszy w bazie) pojazdy budowlane i rolnicze, pojazdy terenowe, skutery śnieżne i wodne. Nowa funkcja kalkulująca zapotrzebowanie energetyczne – przeznaczona do doboru akumulatorów do pojazdów kempingowych i łodzi – jest również pierwszą tego rodzaju funkcją oferowaną przez producenta akumulatorów.
Inny rodzaj wsparcia warsztatów w ich codziennej pracy, oferowany przez Exide, obejmuje: gamę prostowników odpowiednich do wszystkich rodzajów akumulatorów, wydajne narzędzia do wymiany akumulatorów i specjalistyczne sesje szkoleniowe, podczas których Exide dzieli się wiedzą z zakresu mechaniki.
Trio nowych narzędzi Exide, umożliwiające warsztatom łatwą identyfikację i analizę wszystkich dostępnych na rynku wtórnym akumulatorów, może pomóc instalatorom zoptymalizować pracę. Wzrasta bowiem popyt na akumulatorowe usługi serwisowe. Wynika on z większych wymagań związanych ze specyfiką nowoczesnych pojazdów oraz z globalnego trendu dotyczącego mniejszego zużycia paliwa i energii. Możliwość zaoferowania szybkiej, specjalistycznej usługi, z jednoczesnym dostępem do ważnych informacji (potrzebnych np. podczas następnej kontroli), może pomóc warsztatom lepiej wykonywać swoją pracę i wyróżnić się na tle konkurencji.
Komentarze (2)