Nowoczesny warsztat samochodowy kojarzy się z zaawansowanymi technicznie narzędziami – te jednak zwykle są sprzętem typowo diagnostycznym. To komputery, urządzenia testowe itp. To nie one stanowią większość sprzętu warsztatowego.
Meble i pojemniki warsztatowe
Podstawowym wyzwaniem w każdym warsztacie jest utrzymanie porządku. Dobrze dobrane meble warsztatowe, kontenery, pojemniki, skrzynki i inne akcesoria służące przechowywaniu lub przenoszeniu części, elementów montażowych i podzespołów są niezbędne. To one pozwalają uporządkować i usystematyzować wnętrze warsztatu i wydajnie przyczyniają się do skrócenia czasu obsługi. Ich wybór jest jednak dość trudny, szczególnie jeśli nie ma się doświadczenia.
Podstawowe narzędzia warsztatowe
Na pierwszy rzut oka zestaw narzędzi warsztatowych nie różni się szczególnie od wszystkich innych kompletów: młotki, szczypce, śrubokręty różnych typów – to wszystko stanowi podstawę do wykonania nawet najprostszych prac. W warsztacie muszą też pojawić się ściągacze do zawieszenia, klucze do filtrów, specjalistyczne klucze opracowane przez konkretne marki samochodowe i trochę mniej znane standardowe klucze.
Oczywiście ten zestaw warto rozbudować o elektronarzędzia czy bardziej funkcjonalne wersje, na przykład zastępując standardowe klucze dynamometrycznymi.
Podnośniki, najazdy i rampy
Wiele prac trzeba wykonać „od spodu”. Dotyczy to również motocykli i quadów, zatem w zależności od specjalizacji warsztatu i rodzaju wykonywanych prac, eksperci centrum narzędziowego http://www.eci.com.pl/18-narzedzia-warsztatowe radzą wybrać specjalistyczny sprzęt, zaznaczając też, że w tym przypadku oszczędzanie na jakości jest fatalną strategią. Podnośniki czy rampy nie tylko zapewniają fizyczną możliwość wykonania pewnych prac, ale przesądzają o bezpieczeństwie pracowników oraz powierzonego mienia klientów.
Skoro już mowa o naprawach „od spodu”, to nie można też zapominać o leżankach. Te są bardzo praktyczne, ponieważ pozwalają naprawiać pojazdy bez olbrzymiego podnośnika kolumnowego, a przy tym zapewniają duży komfort i swobodę działania.
Narzędzia i urządzenia diagnostyczne
Im nowsze auto, tym trudniej zdiagnozować usterkę bez użycia specjalistycznego sprzętu i oprogramowania. Nie są to narzędzia tanie, ale w praktyce okazują się równie niezbędne, co standardowy śrubokręt i młotek. Tu też nie można liczyć na wielkie oszczędności, ponieważ część rozwiązań jest opatentowana i ich producenci mogą wycenić je dowolnie wysoko. Jest to jednak koszt, który trzeba będzie ponieść, żeby móc działać profesjonalnie i zyskać uznanie w oczach klientów. Przy okazji zyskuje też właściciel warsztatu, bo dzięki diagnostyce w takim wydaniu zdecydowanie skraca się czas pobytu pojazdu na warsztacie i szybciej można przyjąć kolejne zlecenia. Rzadziej też trafi się błędna diagnoza, a więc i reklamacja, która kosztuje, zajmuje czas i psuje opinię.
Komentarze (9)