Wczoraj we włoskiej Bolonii zakończyły się targi Autopromotec. To była zdecydowanie największa i najbardziej międzynarodowa edycja w ponad 50-letniej historii tego wydarzenia. Goście do Bolonii na spotkanie z motoryzacją przylecieli z dosłownie całego świata.
Było to międzynarodowe spotkanie, poświęcone motoryzacji, ze szczególnym uwzględnieniem wyposażenia warsztatowego oraz części zamiennych.
Jak Autopromotec 2017 wygląda w liczbach?
1651 wystawców, z czego blisko połowa (42%) to firmy spoza Włoch. Wystawcy przyjechali w tym roku z 53 państw (o 6 więcej niż w poprzedniej edycji w 2015 roku). Poza Włochami, które były tutaj reprezentowane przez 962 firmy, swoje produkty i usługi bardzo licznie prezentowali także wystawcy z Chin, Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Tajwanu, Polski, USA, Francji i Holandii. A wszystko odbywało się przez cztery dni na 158 tysiącach metrów kwadratowych.
Jedną z polskich firm obecnych na targach w roli wystawcy był EinParts Automotive.
- Jesteśmy tutaj pierwszy raz. Nasza marka się rozwija, planujemy jej ekspansję na terenie Półwyspu Apenińskiego – mówił nam w Bolonii Adam Przywarty z EinParts. - W naszej ofercie są produkty oświetleniowe (oczywiście ledowe, ksenony, ale też halogeny) oraz akcesoria doposażeniowe do aut osobowych i ciężarowych.
Na targach Autopromotec zawsze obecna jest branża oponiarska. W pewnym stopniu wynika to z historii, bo początki tej wystawy sięgają Rzymu i roku 1965 roku, kiedy z inicjatywy krajowego związku firm zajmujących się bieżnikowaniem opon podjęto decyzję o próbach rozwoju tego sektoru. Dwa lata później odbyły się targi, które szybko zostały jednak przeniesione do Bolonii – historycznego centrum sprzętu motoryzacyjnego we Włoszech. Z tego też powodu opony, ale też akcesoria i sprzęt branży oponiarskiej, są ważnym elementem targów. W tym roku podczas Autopromotec odbyła się m.in. oficjalna premiera nowej opony zimowej Nexen Tire - WINGUARD SPORT 2.
- To nowa propozycja skierowana do kierowców z Europy. Jest to opona z segmentu UHP, która pozwoli wymagającym kierowcom cieszyć się mocą swoich aut również zimą. Nasza oferta już wkrótce będzie dostępna na rynku polskim – mówił nam na targach Piotr Łukaszewicz z Nexen Tire Polska.
Kolejna edycja targów Autopromotec – za dwa lata, w dniach 22-26 maja 2019. A już w najbliższych numerach "Nowoczesnego Warsztatu" oraz "Świata Opon" szczegółowe relacje z tegorocznej edycji. Teraz już zachęcamy do obejrzenia kolejnych zdjęć w naszym fotoreporażu z Bolonii.
Komentarze (0)