
Do głównych zalet systemu ABL zalicza się:
- wygodne ustawienie klamry – pasażerowi łatwiej jest zlokalizować i zapiąć pasy bezpieczeństwa;
- redukcja luzu pasów w dynamicznych sytuacjach drogowych;
- eliminacja luzu w sytuacjach krytycznych na drodze – ograniczenie możliwość zmiany optymalnej pozycji siedzącej pasażerów.
- Jeśli dostęp do klamry pasów bezpieczeństwa jest ograniczony, na przykład za sprawą rozmiarów środkowej konsoli czy też jej położenia tuż przy przednich fotelach lub – w przypadku tylnych siedzeń – głęboko schowanych zapięć, ABL może ułatwić kierowcy i pasażerom zapięcie pasów bezpieczeństwa poprzez podniesienie klamry o nawet 70 mm – wyjaśnia Uwe Class, starszy inżynier w dziale aktywnych systemów bezpieczeństwa. ABL może być również pomocny dla osób z dysfunkcją ruchu, gdyż minimalizuje konieczność skręcania lub pochylania tułowia w celu zlokalizowania klamry. Po zapięciu klamra powraca do swojej normalnej pozycji.
Funkcja bezpieczeństwa ABL aktywowana jest w krytycznych sytuacjach, takich jak ostre hamowanie lub utrata stabilności pojazdu.
- Korzystając z danych z pokładowych czujników bezpieczeństwa, system może zmienić położenie klamry, zmniejszając tym samym luz pasa wokół miednicy i klatki piersiowej – dodaje Class. - Dzięki temu pasażer utrzymywany jest w optymalnej pozycji siedzącej.
Komentarze (0)