Warsztaty potrzebują branży, by wykorzystać nowe możliwości biznesowe dzięki e-mobilności, a ta zawiązuje sojusze. Przykładem była konferencja REPXPERT angażująca Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions i jego partnerów: Gedore, Bilstein, Alldata, Mahle, Continental i TecAlliance
Automatyzowanie procesów i zwiększenie efektywności warsztatów
W mediach europejskich najczęściej przewija się wątek ekspansji chińskich producentów pojazdów. Wspomnijmy więc o zgoła innej kategorii „Debiut targowy”. Anche Technologies, założona w 2006 r., jest dziś wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań dla inspekcji pojazdów silnikowych. Ponad 800 chińskich pracowników aktywnie uczestniczy w kształtowaniu ustawodawstwa dotyczącego kontroli emisji spalin. Teraz, uwzględniając megatrendy zmieniającej się branży, chce mocno wejść na europejski rynek kontroli i konserwacji pojazdów.
Oczywiście, że konkurencja jest mocno obsadzona, co widać było na gigantycznym stoisku Maha. Aż trzy innowacje produktowe tej firmy zostały nominowane do Automechanika Innovation Awards. Bardzo spektakularny pokaz to zasługa robota Autonomous Inspection Assistant. Robot Maia autonomicznie lokalizuje i identyfikuje pojazdy oraz wykonuje szereg różnych zadań kontrolnych, takich jak weryfikacja zbieżności kół, świateł, ADAS. Ten koncept będzie testowany w warunkach rzeczywistych, by sprawdzić możliwości uproszczenia lub zdefiniowania na nowo sposobu wykonywania czynności kontrolnych w warsztatach i podczas przeglądów okresowych pojazdów.
Także Hella, 10 lat po wprowadzeniu pierwszego narzędzia do kalibracji kamery i czujnika dla pojazdów wielu marek, przenosi kalibrację ADAS na wyższy poziom. To zasługa w pełni cyfrowego narzędzia CSC-Tool X 20, które dzięki szybkim, półautomatycznym procesom oraz integracji z chmurą płynnie wpasowuje się w... rutynę każdego nowoczesnego warsztatu. Nowość będzie dostępna na rynku od wiosny 2025 r. Z kolei Texa już niebawem wprowadzi na rynek nowe oprogramowanie diagnostyczne IDC6, które rewolucjonizuje branżę dzięki integracji ze sztuczną inteligencją. Nowe funkcje, takie jak AI Global Search i AI Smart Diagnosis, usprawniają wielomarkową diagnostykę samochodów.
– Niezależnie od tego, czy nasi odbiorcy potrzebują rentownych, zorientowanych na rynek i warsztat rozwiązań dla silników spalinowych, hybryd czy do samochodów elektrycznych, będziemy wspierać ich na każdym kroku, dostarczając części zamienne i zestawy naprawcze jakości OE i z podejściem serwisowym, które nie ma sobie równych w utrzymaniu bliskich relacji z klientem – podkreśla Jens Schüler, CEO Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions.
Nowościami były m.in. moduł zarządzania temperaturą INA drugiej generacji, łożysko Schaeffler TriFinity – obie części nominowane do Innovation Award.
Bogactwo rozwiązań prezentowali także Bosch i Waeco, których stoiska to propozycje dedykowane samochodom elektrycznym i klasycznym.
Kolejna obserwacja? Czujniki NOx to szybko rosnąca pozycja u wielu uczestników rynku wtórnego. Testery NOx to nowość w ofercie Dr. Motor Sp. z o.o. Na stoisku prezentowano generalnie wszystko, co znajdziemy pod maską aut spalinowych. Polska firma bazuje na 40-letnim doświadczeniu założyciela, który pilnie odnotowuje potrzeby mechaników. Przewody przelewowe to po dziś wąska specjalizacja, a tylko czekać premiery podzespołów dla regenerujących systemy AdBlue. Prezentowano też zestawy montażowe, które bazują na rodzimej produkcji. Firma stawia na naprawy pomniejszych elementów i dotarcie do młodego pokolenia fachowców. Pokrywy zaworów skompletowane z uszczelkami to unikatowa propozycja na aftermarkecie – ciesząca się rosnącym zainteresowaniem w dobie oszczędzania na wymianie części.
– O naszej ugruntowanej pozycji świadczy obecność na rynkach 30 krajów, nie tylko w UE. Szukamy nowych dystrybutorów i okazji do poszerzenia rynków zbytu. 65-osobowa załoga w Polsce zwiększa zatrudnienie i obroty o ok. 25-30% rocznie, więc rozwijamy się dynamicznie. Najnowsze inwestycje to automatyzacja procesów pakowania produktów – wspomniał Marcin Matysiak.
Grupa NTN z dumą prezentowała nowe referencje obejmujące zastosowania termiczne. Będąc pionierem technologii ASB, poszerza gamę 470 referencji czujników prędkości koła. Na rynek europejski trafi 1150 nowych produktów, pokrywając 80% zapotrzebowania. Odnotujmy też ofertę regenerowanych półosi do najpopularniejszych pojazdów w wieku powyżej 10 lat.
Na targach nie zabrakło E-Moto Sp. z o.o. Ten największy specjalista w dziedzinie części do aut francuskich (aż 70 tys. referencji) działa na rynkach międzynarodowych od 2002 r. Logo Wuzetem, wiodącego dostawcy precyzyjnych komponentów do pojazdów, który jest cenionym partnerem warsztatów zajmujących się naprawą oraz regeneracją układów wtryskowych, przykuwało uwagę w hali 6.1. Firma obecna w blisko 50 państwach pojawiła się we Frankfurcie z zapowiedzią wprowadzenia do oferty regenerowanego wtryskiwacza Siemens (OEM kod: 166000372R) do Renault Master z silnikiem 2.3 dCi.
Komentarze (0)