Warsztaty potrzebują branży, by wykorzystać nowe możliwości biznesowe dzięki e-mobilności, a ta zawiązuje sojusze. Przykładem była konferencja REPXPERT angażująca Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions i jego partnerów: Gedore, Bilstein, Alldata, Mahle, Continental i TecAlliance
Accessories & Customizing
To, że targi zrezygnowały z nominowania do nagrody wystawców specjalizujących się w dostarczaniu tego „czego nie dała fabryka”, nie oznacza, że takich nowości zabrakło, by wspomnieć choćby doskonalenie retrofitów – co jest domeną firm Osram i Philips. Z myślą o powiększaniu komfortu jazdy odnotujmy też propozycję firmy Arnott, która prezentowała m.in. zestaw pomocniczych sprężyn powietrznych do pojazdów marki Iveco. Wstępnie złożone komponenty typu plug&play montowane są na tylnej osi, a ich zaletą jest bardzo szybki montaż i sterowanie wysokością zawieszenia także z użyciem aplikacji w telefonie.
Miniona edycja targów zapisała się mocnym akcentowaniem osiągnięć na polu zrównoważonego rozwoju. Więcej recyklingu, mniej emisji – takim hasłem Continental witał na stoisku, gdzie pokazał paski wielorowkowe Conti NXT wykonane w prawie 2/3 ze zrównoważonych materiałów. To pierwszy na świecie pasek wielorowkowy wykorzystujący linki napinające oraz tkaniny z włókien organicznych i biopolimerów z surowców odnawialnych. Będzie dostępny wiosną 2025 r. w 25 różnych typach do najczęstszych napraw. Regeneracja fabryczna używanych części samochodowych pozwala oszczędzić surowce oraz znacząco zmniejszyć emisję CO2e w porównaniu z produkcją nowych części. W związku z tym stanowi istotną część strategii zrównoważonego rozwoju firmy ZF. Dzięki nowemu oznaczeniu produktów ZF Reman firma planuje znacząco poprawić widoczność regenerowanych produktów, sprzedawanych pod markami premium. A ponieważ zwrot zużytych części jest decydującym elementem regeneracji fabrycznej, ZF Aftermarket postanowiło uprościć procedurę zwrotu używanych części z pomocą aplikacji CorExpedia.
Komentarze (0)