Nowa globalna firma będzie opracowywać, produkować i dostarczać hybrydowe i niskoemisyjne silniki i układy przeniesienia napędu. Umowa ramowa przewiduje, że Geely i Grupa Renault będą miały po 50% udziałów w nowym przedsiębiorstwie.
Nowa współpraca partnerska ma na celu stworzenie lidera produkcji następnej generacji hybrydowych, spalinowych i niskoemisyjnych zespołów napędowych, aby sprostać globalnemu popytowi w nadchodzących latach. Inicjatywa wpisuje się w proces transformacji „Renaulution” Grupy Renault i przejścia Geely na inteligentne usługi e-mobilności.
Nowa firma będzie dostarczać kompletną gamę zaawansowanych technologicznie silników i skrzyń biegów, dostępnych także w wersjach zelektryfikowanych, dla wielu marek na całym świecie. Będzie posiadać 17 zakładów produkcji silników i układów przeniesienia napędu oraz 5 ośrodków badawczo-rozwojowych na 3 kontynentach, zatrudniających łącznie około 19 000 pracowników obsługujących 130 krajów. Dzięki nowej strukturze organizacyjnej, łączącej strategiczne ukierunkowanie z atrakcyjnym modelem biznesowym, będzie mogła w odpowiednim czasie otworzyć się na przyjęcie nowych partnerów.
Potencjał partnerów
W skali roku nowa firma będzie miała zdolność produkcyjną ponad 5 milionów skrzyń biegów, silników spalinowych, hybrydowych i hybrydowych plug-in i będzie obsługiwać ponad 130 krajów i regionów. Połączone portfolio produktów Geely i Grupy Renault oraz zasięg geograficzny nowej spółki powinny zapewnić rozwiązania dla 80% światowego rynku ICE.
Nowa firma będzie samodzielnym globalnym dostawcą, produkującym hybrydowe zespoły napędowe nowej generacji oraz opracowującym niskoemisyjne i bezemisyjne technologie w pięciu światowych centrach badawczo-rozwojowych. Już w dniu rozpoczęcia działalności nowa firma będzie zaopatrywać wielu klientów przemysłowych, w tym Renault, Dacię, Geely Auto, Volvo Cars, Lynk & Co, Protona, jak również Nissana i Mitsubishi Motors Company. W następnych latach będzie mogła dostarczać swoje produkty kolejnym producentom.
Wiemy już, że w globalnej inicjatywie znajdzie się miejsce dla nowych partnerów i udziałowców zainteresowanych możliwością uczestniczenia w tworzeniu nisko- lub zeroemisyjnych ekosystemów na całym świecie. Umowa ramowa powinna doprowadzić do sfinalizowania projektu jeszcze w 2023 roku. Więcej informacji o nowym podmiocie poznamy w najbliższych miesiącach.
Fot. Renault
Komentarze (0)