Jaguar Land Rover ogłosił plany przyspieszenia swojej transformacji, aby stać się wiodącym na świecie producentem nowoczesnych, luksusowych samochodów, ujawniając, że fabryka w Halewood w Wielkiej Brytanii stanie się zakładem produkującym auta całkowicie elektryczne, a płyta podłogowa dla średniej wielkości SUV-ów nowej generacji, zwana zelektryfikowaną płytą modułową (EMA), będzie stworzona specjalnie dla aut czysto elektrycznych.
Koncern ogłosił, że fabryka JLR w Halewood w Merseyside w Wielkiej Brytanii stanie się zakładem produkcyjnym aut w 100% elektrycznych, a Centrum Produkcji Silników JLR w Wolverhampton w Wielkiej Brytanii zostanie przemianowane na Centrum Produkcji Napędów Elektrycznych JLR.
- Dwa lata temu wdrożyliśmy naszą strategię Reimagine i od tego czasu poczyniliśmy ogromne postępy, wypuściliśmy na rynek dwa nowe, docenione przez krytyków, nowoczesne i luksusowe modele Range Rover i Range Rover Sport, które dołączyły do rodziny Defender, na którą notujemy rekordowy popyt. Osiągnęliśmy to, radząc sobie z przeciwnościami związanymi z pandemią oraz niedoborami chipów i zwiększyliśmy produkcję naszych najbardziej dochodowych modeli, aby zapewnić zysk rodzinie JLR w trzecim kwartale - powiedział dyrektor generalny Jaguar Land Rover, Adrian Mardell.
W czasie ogłoszenia dla mediów z całego świata, które odbyło się w centrum JLR w Gaydon, dyrektor generalny Adrian Mardell potwierdził zaangażowanie firmy we wdrożoną strategię Reimagine, która do 2030 r. przekształci firmę w producenta nowoczesnych samochodów luksusowych z napędem elektrycznym w czasie, kiedy JLR osiągnie dwucyfrowy zysk operacyjny do 2026 roku.
Inwestycja w modele elektryczne nowej generacji
Ogłaszając informacje o harmonogramie elektryfikacji nowej generacji, JLR potwierdził, że zacznie zapraszać klientów do składania zamówień na nowoczesnego, luksusowego, w pełni elektrycznego Range Rovera pod koniec tego roku. Pierwszym z nowoczesnych, luksusowych SUV-ów średniej wielkości nowej generacji, będzie w pełni elektryczny model z rodziny Range Rover, wprowadzony na rynek w 2025 roku i produkowany w Halewood w Merseyside, co dodatkowo potwierdza zaangażowanie JLR w przyszłość przemysłu samochodowego w Wielkiej Brytanii.
I chociaż płyta podłogowa EMA będzie wyłącznie elektryczna, w miarę wzrostu tendencji do elektryfikacji na niektórych rynkach JLR zachowa elastyczną, modułową płytę (MLA), na której zbudowane są Range Rover i Range Rover Sport, oferując je z silnikiem spalinowym, w wersji hybrydowej i nowej, elektrycznej (BEV). Daje to JLR bezkompromisową elastyczność w dostosowywaniu linii pojazdów do potrzeb różnych rynków na całym świecie, które z różną prędkością zmierzają w kierunku osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla.
Dom Marek
JLR zaprezentował jednocześnie nowe podejście w ramach strategii Reimagine, które ma wzmocnić wyjątkowy charakter każdej ze swoich marek – Range Rovera, Defendera, Discovery i Jaguara. Dom Marek JLR ma przyspieszyć realizację nowej wizji firmy, aby jego marki stały się dumnymi symbolami najbardziej pożądanych na świecie nowoczesnych, luksusowych aut dla najbardziej wymagających klientów.
- Kluczowym elementem naszej strategii Reimagine jest utworzenie Domu Marek, które jest naturalną ewolucją, mającą na celu uwydatnienie i wzmocnienie wyjątkowości naszych charakterystycznych brytyjskich ikon. Naszą ambicją jest tworzenie angażujących emocjonalnie doświadczeń dla naszych klientów, które z biegiem czasu zbudują długoterminowy, wysoki kapitał dla naszych marek i dadzą stabilność na rynku dla JLR w dłuższej perspektywie - skomentował dyrektor kreatywny JLR, profesor Gerry McGovern OBE (kawaler Orderu Imperium Brytyjskiego).
JLR ogłosił również, że pierwszym z trzech nowo projektowanych, nowoczesnych, luksusowych jaguarów będzie 4-drzwiowe auto sportowe, produkowane w Solihull w West Midlands w Wielkiej Brytanii. Z mocą wyjściową większą niż jakikolwiek poprzedni Jaguar, zasięgiem do 700 km i orientacyjną ceną od 100 000 funtów nowy Jaguar zostanie zbudowany na unikalnej płycie podłogowej, nazwanej JEA. Więcej szczegółów na temat nowego 4-drzwiowego GT Jaguara zostanie ujawnionych jeszcze w tym roku, zanim trafi on do sprzedaży na wybranych rynkach w roku 2024, z dostawami do klientów w 2025 roku.
Jaguar Land Rover przekazał także pozytywne wieści dotyczące przyszłości historycznego, brytyjskiego zakładu w Castle Bromwich. JLR potwierdził, że jego centrum tłoczenia, które przygotowuje karoserie do pojazdów JLR, zostanie rozbudowane, aby odgrywało kluczową rolę w elektrycznej przyszłości firmy, zapewniając elementy produkcyjne dla pojazdów elektrycznych nowej generacji.
Fot. Inchcape JLR Poland
Komentarze (0)