Wydarzenia

Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Jest to dla nas bardzo cenna nagroda

Z Arturem Szatanem, Szefem Biura Marketingu LOTOS Oil, rozmawia red. Mirosław Giecewicz.

Otrzymaliście Państwo wyróżnienie “Nowoczesnego Warsztatu” za działania marketingowe skierowane do warsztatów samochodowych. Chodzi oczywiście o program Lotos Bonus. Proszę powiedzieć trochę więcej na temat tego programu.

Realizowana w tym roku edycja programu LOTOS Bonus to rozwinięcie jego ubiegłorocznej wersji, która została bardzo pozytywnie przyjęta przez uczestniczących sprzedawców, a zainteresowanie programem przeszło nasze najśmielsze oczekiwania.
Bogatsi w doświadczenia wynikające z ubiegłorocznej edycji, postanowiliśmy rozszerzyć program. W tym roku zrealizowaliśmy go dwutorowo.
LOTOS Bonus DETAL skierowany był do właścicieli, kierowników i pracowników warsztatów samochodowych, sklepów motoryzacyjnych i stacji paliw.
Natomiast LOTOS Bonus HURT to oferta dla największych i najlepszych hurtowni prowadzących sprzedaż olejów marki LOTOS.
Dzięki temu promocja sprzedaży oddziaływała zarówno na detaliczny, jak i hurtowy kanał dystrybucji.
Najważniejsza zmiana w tegorocznej edycji programu LOTOS Bonus DETAL to nagrody gwarantowane – za zebranie określonej liczby punktów, można je było wymienić na cenne nagrody. Ponadto, co tydzień i co miesiąc, odbywało się losowanie dodatkowych nagród – m.in. telewizorów, zestawów kina domowego, aparatów cyfrowych, rowerów czy telefonów komórkowych. No i oczywiście na swojego zwycięzcę czeka nagroda główna – samochód Renault Megane II. Losowanie finałowe odbędzie się 15 grudnia.
Aby uatrakcyjnić program i ułatwić uczestnikom przesyłanie kodów konkursowych wprowadziliśmy kolejną zmianę – kody można było przesyłać już nie tylko za pośrednictwem tradycyjnej poczty, lecz również za pomocą sms-ów wysyłanych z telefonu komórkowego.
Z dniem 30 listopada upłynął ostateczny termin nadsyłania kodów konkursowych. Przed nami wielki finał i czas na podsumowanie tegorocznej akcji.

Jak odbieracie to wyróżnienie? Co to dla Was oznacza?

Przede wszystkim chcielibyśmy podziękować za otrzymane wyróżnienie. Jest to dla nas bardzo cenna nagroda. Cieszymy się, że nasze działania skierowane do detalicznych sprzedawców olejów silnikowych, w tym mechaników warsztatów samochodowych, zostały zauważone i docenione przez tak prestiżowy i uznany w środowisku magazyn jak “Nowoczesny Warsztat”.
W tym miejscu chcielibyśmy podziękować również tym wszystkim, którzy aktywnie biorą udział w programie. Duża liczba nagród, jaką w tym roku przewidzieliśmy dla uczestników, z pewnością przyniesie każdemu zwycięzcy wiele satysfakcji. Program został tak skonstruowany, aby szanse wygrania miały zarówno małe punkty sprzedaży, jak i te większe.

Jakie kolejne działania marketingowe dla warsztatów macie w planie?

Przede wszystkim uruchomiliśmy nowy program warsztatowy. Jest to oferta dla właścicieli warsztatów samochodowych i punktów wymiany oleju. W zamian za sprzedaż olejów LOTOS oferujemy kompleksowe wyposażenie warsztatów i serwisów samochodowych w urządzenia do wymiany oleju, podnośniki, urządzenia do serwisu ogumienia, do diagnostyki silnika – czyli sprzęt potrzebny do bieżącej działalności związanej z obsługą, naprawą, czy serwisem pojazdów. Zapewniamy także doradztwo techniczne i szkolenia w zakresie produktów i technik sprzedaży oraz wsparcie reklamowe. Dodatkowo, warsztaty o szczególnym potencjale, mogą zostać włączone w jednolity system wizualizacji stacji warsztatowych LOTOS. Myślę, że jest to bardzo atrakcyjna oferta, a mając na względzie zaufanie, jakim kierowcy darzą nasze produkty - spotka się ona z zainteresowaniem ze strony właścicieli warsztatów i serwisów.
Oczywiście w następnym roku planujemy również kolejną edycję programu LOTOS Bonus. Ten prowadzony przez nas program promocji sprzedaży znalazł sobie stałe miejsce w świadomości uczestników.
Chcemy, aby LOTOS Bonus stał się jeszcze bardziej atrakcyjny dla uczestników programu, z wieloma nagrodami i ciekawymi mechanizmami oraz, aby w jeszcze większym stopniu spełniał ich wymagania.

Wasza pozycja na rynku jest bardzo znacząca. Co chcielibyście jeszcze osiągnąć?

To prawda, jesteśmy liderem na rynku olejów silnikowych do samochodów osobowych, a marka LOTOS jest pierwszą marką, która przychodzi na myśl użytkownikom olejów silnikowych. Chcemy być postrzegani jako producent najnowocześniejszych olejów silnikowych oraz firma wykorzystująca zaawansowane technologie. Oferowane przez nas oleje i smary nie tylko nie odbiegają pod względem jakości od zachodnich konkurentów, ale często je przewyższają.
Równie ważnym celem jest wzrost udziału w strukturze sprzedaży olejów syntetycznych. To właśnie dlatego stale dopasowujemy naszą ofertę produktową do rosnących wymagań Klientów.
W swojej ofercie posiadamy wiele unikatowych produktów nie tylko w skali kraju, ale i Europy. Przykładem może być znany, chociażby z kampanii telewizyjnej, olej Lotos Traffic Thermal Control 5W/40, wyróżniony tytułem Europrodukt 2004. To przykład połączenia nowoczesnej technologii i innowacyjności. Chciałbym też zwrócić uwagę na nasz nowy produkt Turdus Powertec, najwyższej klasy olej typu Super High Performance Diesel (SHPD), przeznaczony do smarowania wysokoobrotowych czterosuwowych silników Diesla. To unikatowy na polskim rynku produkt, uwzględniający klasyfikację międzykontynentalną DHD1 Global. Oznacza to, że spełnia normy i może być stosowany od USA po Japonię.
Tak jak powiedziałem nie koncentrujemy się wyłącznie na rynku krajowym. Lotos Oil z powodzeniem eksportuje swoje produkty m.in. do Rosji, Estonii, na Ukrainę, Litwę, Łotwę i na Białoruś. Jesteśmy obecni na rynku węgierskim. Nie zapominamy też o zachodniej części kontynentu i tak bliskich nam rynkach jak niemiecki czy austriacki. Nasze produkty trafiają także na rynki krajów Azji i Afryki. Aktywnie poszukujemy atrakcyjnych kontraktów na rynkach zewnętrznych. Wszystko po to, by maksymalnie wykorzystać zdolności produkcyjne i potencjał technologiczny naszych zakładów olejowych.

Sebastian Klauz, Dyrektor Wydawnictwa Goldman; Artur Szatan, Marketing Manager Lotos Oil; Katarzyna Janicka-Wawrykiewicz, Product Manager Lotos Oil.

Dziękuję za rozmowę.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony