Opracowanie wspólnych strategii osiągnięcia sukcesu z myślą o klientach w obliczu zmian na niezależnym rynku części zamiennych było głównym celem konferencji, w której uczestniczyło 250 menedżerów najwyższego szczebla LKQ Europe - lidera europejskiego rynku części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i pojazdów ciężarowych. Konferencja odbyła się w londyńskiej dzielnicy Wembley w dniach 1-2 lipca 2019 roku.
Zatrudniając ponad 27 000 pracowników w 21 krajach Europy, LKQ Europe regularnie obsługuje 700 000 klientów poprzez sieć 1100 oddziałów. W 2018 r. firma osiągnęła przychody w wysokości około 4,6 mld euro.
Obecne trendy
Impulsem do organizacji konferencji była świadomość zmian zachodzących na rynku i potrzeba odpowiednio wcześniejszego przygotowania się na nie, w myśl Darwinowskiej zasady, że to nie najsilniejsze czy największe, ani nawet nie najinteligentniejsze gatunki wygrywają, ale te, które najlepiej potrafią stawiać czoła zmianom. Uczestnicy konferencji dyskutowali nad najważniejszymi trendami i sposobami adaptacji do nich oraz możliwościami ich wykorzystania w ciągłym doskonaleniu oferty dla klientów LKQ. W opinii LKQ kluczowe zmiany obejmują: konsolidację rynku, strategie producentów pojazdów, pojawienie się nowych dystrybutorów skoncentrowanych na obecności w Internecie, rosnący niedobór wykwalifikowanych mechaników, przetwarzanie danych pojazdów i wpływ nowych technologii – od samochodów autonomicznych po pojazdy elektryczne.
- Nie możemy zakładać, że nadchodzące lata będą takie same jak poprzednie, ponieważ obecnie zmiany zachodzą o wiele szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Trzeba zatem potrafić przewidzieć te zmiany i działać! W konieczności adaptacji do zachodzących zmian LKQ musi dostrzec dla siebie olbrzymią szansę dynamicznego kształtowania niezależnego rynku części zamiennych, z korzyścią dla naszych klientów, pracowników i akcjonariuszy - mówi dyrektor generalny LKQ Europe John Quinn.
Szansa, nie zagrożenie
Uczestnicy konferencji byli zgodni co do tego, że kluczem do sukcesu jest stawianie na pierwszym miejscu dobra klientów. Powinno się to odbywać przez udzielanie klientom pomocy w zrozumieniu zmieniającego się środowiska i strategicznym poruszaniu się po nieustannie ewoluującym rynku.
- Musimy zaoferować naszym klientom - warsztatom mechanicznym - wszystko, czego potrzebują do sukcesu w biznesie - serwis, wsparcie, sprzęt i szkolenia w zakresie zagadnień wynikających ze zmian technologii. Musimy rozwijać LKQ, aby móc zapewnić naszym klientom rozwiązania, które pozwolą im być konkurencyjnymi. Powinniśmy wspierać ich w sieciach logistycznych, które zapewnią im elastyczność i szybkość działania dla ich klientów. Musimy dostarczyć im rozwiązania, na których będą mogli polegać ich klienci końcowi - mówił Arnd Franz, Dyrektor Operacyjny LKQ Europe.
Komentarze (0)