Rekordowe statystyki dotyczące liczby wystawców, gości, powierzchni wystawienniczej. Do tego bardzo pozytywne opinie przedstawicieli firm oraz osób odwiedzających targi. Tak wyglądały największe i najważniejsze targi branży warsztatowej i aftermarketowej południowej Europy – Motortec Automechanika Madrid (15-18 marca).
Wydarzenie w stolicy Hiszpanii skierowane było do przedstawicieli branży Półwyspu Iberyjskiego, Ameryki Łacińskiej oraz Afryki Północnej.
Targi Motortec Automechanika Madrid 2017 stały się główną platformą dla branży w Europie Południowej.
685 firm wystawiło się na targach prezentując 1352 marki z 27 krajów, co daje wzrost w porównaniu z poprzednią edycją o 12%. Targi odwiedziło 56448 gości, co daje wzrost o 10%. Powierzchnia wystawiennicza targów wzrosła o 23% do 39014 metrów kwadratowych netto. Na targach zorganizowanych przez IFEMA spotkali się przedstawiciele wszystkich sektorów branży aftermarket, wspólnie tworząc bardzo kompleksową ofertę.
Targowi goście i wystawcy potwierdzają, że wystawa produktów Motortec Automechanika Madrid stała się najbardziej kompletną i cenioną ekspozycją w tej części świata. Benito Tesier, prezes Brembo w Hiszpanii, podkreślał ogromną odpowiedź sektora na to wydarzenie oraz znaczącą poprawę „jakościową” gości odwiedzających targi. Natomiast Miguel Ángel Cuerno, prezes firmy ANCERA podkreślił że ludzie z branży odwiedzający targi przyjechali tu „poznawać rynek, robić interesy, nawiązywać współpracę”.
- Pokazuje to, że sektor dzisiaj jest bardziej dynamiczny niż kiedykolwiek. Z drugiej strony widzimy, że Motortec kusi i przekonuje przedsiębiorców z aftermarketu – mówi M. A. Cuerno.
Organizatorzy targów wśród czterystu losowo wybranych gości przeprowadzili ankietę. 90% z nich bardzo pozytywnie oceniło targi, podkreślając, że oferta jest „interesująca” lub „bardzo interesująca”. 20% gości opuściło targi z mocnym zobowiązaniem zakupu, a 60% uważa, że zakupu produktów z targowej oferty dokona w ciągu najbliższych 3 miesięcy.
Ana Ávila, Sekretarz Generalna CETRAA, pytana o liczne pokazy wystawców i obszerny program seminariów technicznych, podkreśla duże zainteresowanie gości podczas prezentacji i demonstracji praktycznych na żywo na swoim stoisku. Podkreśliła również "znakomitą frekwencję w wirtualnych warsztatach”, zarówno w odniesieniu do informacji technicznych o łączności z pojazdami, jak i do kalibracji systemów ADAS, które powstały we współpracy z firmą Hella.
Szeroki program seminariów technicznych i szkoleń podczas Motortec Automechanika Madrid to ponad 200 godzin edukacji.
W części edukacyjnej targów wzięło udział ponad 4000 osób. Były spotkania z ekspertami, wykłady, warsztaty praktyczne dotyczący elektromechaniki, ogumienia, nadwozia, części zamiennych, wyposażenia warsztatów, itp.
Alexandre Ferreira, przewodniczący portugalskiego ANECRA, uznał, że "Motortec Automechanika Madrid 2017 był „wielkim sukcesem”. - Warto podkreślić znaczny wzrost powierzchni wystawienniczej, liczby wystawców i różnorodności na stoiskach. Z drugiej strony jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni do rosnącej liczby aktywności na targach, przygotowanych przez organizatorów – mówi Ferreira.
Dodatkowo podczas Motortec Automechanika Madrid zaprezentowano wystawę pt. „25 lat przemysłu oponiarskiego”, na której można było zobaczyć przeszłość, teraźniejszość i przyszłość branży ogumienia samochodowego. Była też m.in. galeria innowacji – przestrzeń, gdzie promowano najnowsze technologie, rozwiązania, pokazano wyniki badań. Najlepsze prace wyróżniono. Podczas targów nie mogło również zabraknąć akcji charytatywnych.
Komentarze (0)