Japoński producent ogłosił, że rozpoczął masową produkcję modelu drugiej generacji swojego zintegrowanego napędu trakcyjnego EV, E-Axle.
Nidec został założony w Kyoto w 1973 roku, a kilka lat później stał się pierwszą firmą na świecie, która z powodzeniem wprowadziła na rynek silnik bezszczotkowym prądu stałego. W kwietniu 2019 roku Nidec Automotive stał się pierwszą na świecie firmą, dostawcą Tier-1, która rozpoczęła masową produkcję E-Axle, systemu silników trakcyjnych EV, który łączy przekładnię i falownik. Od tego czasu coraz większa liczba klientów z Chin i innych krajów stosuje to rozwiązanie w swoich samochodach elektrycznych.
Oś elektryczną drugiej generacji Spółka rozpoczęła produkować w Guangzhou Nidec Auto Drive System Co., Ltd. w Chinach 26 września 2022 r. Ta jest zarówno lżejsza (o 19%), jak i cichsza (o 6 – 8 dB) od swojej poprzedniczki. Najnowsza generacja napędów trakcyjnych Nidec E-Axle to także jednostki zintegrowane (silnik, przekładnia, falownik). W specyfikacji o mocy 100kW najnowszy napęd trakcyjny waży 57kg i ma wymiary: 432,8 x 408,3 x 351,3 mm. Prócz tej jednostki do masowej produkcji trafią też napędy drugiej generacji o mocy 200kW i 150kW.
Fot. Nidec Automotive
Komentarze (0)