Nowy Passat znacząco urósł w porównaniu do poprzednika – jest dłuższy o 144 mm, a rozstaw osi wydłużono o 50 mm. Nowa generacja pojazdu zapewnia wysoki komfort jazdy dzięki przestronnemu wnętrzu, skutecznemu wygłuszeniu, nowym siedzeniom i opcjonalnemu zawieszeniu DCC Pro.
Nowy Volkswagen Passat wyraźnie się zmienił w porównaniu do poprzednika. I nie chodzi tylko o stylizację. Słów więcej o zawieszeniu sterowanym elektronicznie.
Wykorzystana w nowym Passacie platforma MQB evo umożliwia zastosowanie nowej generacji adaptacyjnego zawieszenia – DCC Pro. Sprawia ono, że charakterystyka prowadzenia jest bardziej neutralna i stabilna, a auto prowadzi się niezwykle precyzyjnie. Na poprawę właściwości jezdnych ma również wpływ czterowahaczowe tylne zawieszenie, zmodyfikowane ustawienia elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego, a także nowe stabilizatory i amortyzatory.
Główne funkcje systemu DCC. W przypadku nowego systemu DCC i jego poprzedniej generacji jedno się nie zmieniło: aktywne sterowanie amortyzatorami nieustannie reaguje na stan nawierzchni, a także na sytuację na drodze, biorąc pod uwagę takie parametry, jak kąt skrętu kierownicy, hamowanie i przyspieszanie. Idealne tłumienie jest obliczane w ułamku sekundy i regulowane na amortyzatorach dla każdego koła. Kierowca ma również możliwość indywidualnego ustawienia DCC od bardzo komfortowego do bardzo sportowego. Adaptacyjne zawieszenie zawsze zapewnia optymalny komfort jazdy i najlepsze właściwości jezdne.
Nowy system DCC Pro jeszcze bardziej niż poprzednik poprawia komfort jazdy. W odróżnieniu od systemu DCC z amortyzatorami 1-zaworowymi, amortyzatory nowego DCC Pro są wyposażone w
dwa zawory, dzięki czemu reagują szybciej i bardziej precyzyjnie, co pozwala uzyskać optymalne właściwości jezdne. Do tej pory amortyzatory dwuzaworowe były stosowane tylko w połączeniu z osiami wielowahaczowymi w klasie luksusowej; integracja z kolumnami MacPhersona jest nowością.
Nowy adaptacyjny system zawieszenia DCC Pro znacznie zwiększa rozpiętość charakterystyki podwozia – od dynamiki po komfort. W połączeniu z nim kierowca doświadcza bardzo przyjemnej i bezpiecznej jazdy nawet na złej nawierzchni. Redukując wstrząsy, uzyskano jednocześnie precyzyjne poziomowanie nadwozia.
Fot. Volkswagen
Komentarze (1)