- Spodziewamy się 400 wystawców i 20 tysięcy gości z całego świata, dla których przygotowaliśmy 37 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej – mówią organizatorzy CITEXPO, największych w regionie Azji i Pacyfiku targów branży oponiarskiej. Targi odbędą się w dniach 20-22 sierpnia w Szanghaju.
To już szesnasta edycja tych targów. I w tym miejscu warto podkreśić, że ponad 80% firm, które brały udział w pierwszej edycji CITEXPO, do dziś bierze udział w tym wydarzeniu. Główne grupy produktów prezentowanych na targach to felgi i opony do wszystkich grup pojazdów - osobówek, ciężarówek, motocykli, maszyn przemysłowych, budowlanych i z sektora OTR. Będą też prezentowane części i urządzenia do naprawy i wymiany opon.
Na targi przyjeżdżają goście z całego świata. Połowa z nich przybywa z Chin (z całego kraju), a pozostali z krajów Azji Południowo-Wschodniej (23%), Azji Wschodniej (21%), Azji Południowej I Bliskiego Wschodu (po 12,5%), Ameryki Północnej i Europy (po 7,5%), Oceanii (6%), Ameryki Południowej i Afryki (po 5%). - W zeszłym roku na CITEXPO targi goście zjechali ze 112 krajów – mówią organizatorzy.
Co wyróżnia targi CITEXPO na tle innych wydarzeń?
- Jesteśmy najbardziej umiędzynarodowionym wydarzeniem tego typu. W porównaniu z innymi targami w tej branży, nigdzie indziej targowi goście nie są tak zróżnicowani pod kątem kraju pochodzenia. U nas wystawcy prezentują się dosłownie całemu światu – podkreślają przedstawiciele komitetu organizującego CITEXPO.
Przemysł oponiarski w Chinach
Aby być dobrym sprzedawcą lub dystrybutorem opon i wyróżniać się na tle innych, twierdzą organizatorzy targów, należy bardzo dobrze znać rynek. Widzieć jego problemy, trendy, ale też potrzeby klientów. Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest eksploracja największego rynku opon na świecie - chińskiego. Dlaczego warto poznawać branżę i rozwijać swoją wiedzę właśnie na przykładzie tego rynku? Organizatorzy CITEXPO podają szerg powodów:
1) Bariery handlowe, który przychodzą i odchodzą, a w każdej sytuacji trzeba umieć się odnaleźć. W marcu tego roku amerykański Departament Handlu obniżył wielkość cła na chińskie opony, ale z kolei Unia Europejska wprowadza cła antydumpingowe. Rynek się zmienia, państwa negocjują. Trzeba być gotowym na wszystko. Jak to zrobić? Można podejrzeć rynek chiński, którydziała właśnie w taki sposób.
2) Bez cła chińskie opony są niezwykle konkurencyjne na rynku. Jako najlepszy sprzedawca, musisz dobrze zrozumieć zalety i wady różnych rozwiązań, produktów, dostawców, aby zidentyfikować te najbardziej konkurencyjne, które pozwolą uzyskać przewagę konkurencyjną.
3) Musisz również mieć globalny sposób myślenia w zakresie pozyskiwania dostawców. Konsumenci dzisiaj chcą "czegoś innego" i wymagają "tego, co jest najtańszą opcją". Jednocześnie oczekują określonej jakości. Odkrywanie czegoś więcej poza znanymi markami nie jest już wyborem, ale wymogiem.
4) Przejrzystość cen, wynikająca z rozprzestrzeniania się handlu w interncie, znacznie obniża marże na najlepszych markach. Warto więc poszukać dziś mniej znanych jeszcze marek, które docenią Twoi klienci.
5) Niektórzy chińscy producenci opon mają ambicje, by konkurować na rynku globalnym. Budują fabryki i sieć dystrybucji, zatrudniają tysiące ludzi i produkują miliony opon na całym świecie.
6) Z głównymi markami na świecie konkurować trzeba czymś więcej niż jakością. Ważne jest też wykorzystywanie w produkcji najnowszcyh technologii, które z jednej strony obniżają koszty, a z drugiej pozwalają dostarczać innowacyjne rozwiązania. Chińscy producenci doskonale o tym wiedzą. Kilku z nich z powodzeniem wyprodukowało opony z poliuretanu metodą druku 3D i już teraz zainwestowano w nowe materiały, takie jak grafen.
7) Chiny stają się największym rynkiem oponiarskim na świecie i są głównym partnerem handlowym niemal każdego kraju na świecie. Przyjeżdżając do Chin, poznasz możliwości tego rynku, jego innowacje.
Więcej informacji o targach CITEXPO – tutaj.
Komentarze (0)