Spółka OSRAM w maju 2019 r. przejęła firmę Ring Automotive, producenta oświetlenia, akcesoriów i elektroniki samochodowej dostarczającego produkty na motoryzacyjny rynek wtórny. Ta operacja pozwoli firmie OSRAM poszerzyć ofertę w sektorze motoryzacyjnym.
W 2018 r. brytyjska firma zatrudniająca 160 pracowników osiągnęła przychód w wysokości 46,1 mln funtów. Przejęcie Ring Automotive odbyło się za zgodą brytyjskiego urzędu antymonopolowego BCMA i pozwoli spółce OSRAM znacznie poszerzyć ofertę i zwiększyć sprzedaż produktów dla sektora motoryzacyjnego, zwłaszcza jeśli chodzi o elektronikę i akcesoria samochodowe. Ring Automotive jest marką odnoszącą sukcesy na rynku wtórnym w całej Europie.
– Oprócz poszerzenia portfela części zamiennych, przejęcie Ring Automotive umożliwi nam wykorzystanie dodatkowego potencjału sprzedaży i poszerzenie naszych kompetencji. Pragniemy skorzystać z dodatkowego dostępu do klientów i rynku, a także z synergii ofert produktowych i kanałów dystrybucji – mówi Hans-Joachim Schwabe, dyrektor generalny OSRAM Automotive.
Współpraca oznacza obopólne korzyści?
Obie firmy postrzegają transakcję jako szansę na udaną współpracę w Europie. Dzięki niej każde z przedsiębiorstw może skorzystać z mocnych stron partnera i uzupełnić je własnymi atutami. Dzięki temu OSRAM wzmocni swoją działalność na rynku wtórnym i zaoferuje klientom dostęp do szerszego asortymentu, który stanowi idealne uzupełnienie oferty niemieckiego producenta. Ring Automotive jest firmą mającą bardzo duże doświadczenie na europejskim rynku wtórnym, a portfolio brytyjskiego producenta daleko wykracza poza standardowe oświetlenie samochodowe. Firma odnosi sukcesy także w obszarze akcesoriów elektronicznych. Z kolei OSRAM zapewni produktom Ring Automotive dostęp do rynku amerykańskiego za pośrednictwem stabilnych kanałów OSRAM Sylvania oraz otworzy nowe możliwości sprzedażowe w Europie i na całym świecie, dzięki zróżnicowanej strategii spółki.
Kamień milowy dla Ring Automotive?
Przejęcie przez OSRAM firmy Ring Automotive przyspieszy rozwój i pozwoli szybciej przedstawić liczne innowacje produktowe, co umożliwi utrzymanie tendencji wzrostowej tej marki. Dzięki przejęciu dojdzie również do synergii w obszarze sprzedaży. Ring Automotive daje niemieckiej firmie brytyjską i europejską platformę do szerszej obsługi klientów i pozwoli zwiększyć jej elastyczność. OSRAM zaoferuje globalny system marketingowy dla całej gamy produktów firmy Ring.
- Bycie częścią rodziny OSRAM otwiera przed nami niesamowite możliwości dalszej, globalnej ekspansji. Synergie są ogromne i pomogą nam wspólnie kontynuować wdrażanie naszych innowacji. W przyszłości nasi klienci będą czerpać korzyści z wieloletniego doświadczenia obu firm - mówi George Skalski, dyrektor zarządzający Ring Automotive.
Komentarze (0)