Ruszyła produkcja silnika i-FORCE 2,4 l do nowej generacji Tacomy z napędem hybrydowym i konwencjonalnym. To pierwsza odsłona tego modelu oferowana jako hybryda.
Tacoma czwartej generacji, która debiutuje na amerykańskim rynku, to pierwsza odsłona tego modelu oferowana jako hybryda. W fabryce Toyota Alabama w Huntsville została właśnie uruchomiona produkcja turbodoładowanego silnika i-FORCE o pojemności 2,4 l, stanowiącego serce układu hybrydowego I-FORCE MAX amerykańskiego pick-upa Toyoty. Nowa linia produkcyjna powstała dzięki inwestycji 222 milionów dolarów.
Jest to już szósta rozbudowa fabryki silników Toyoty w Huntsville. Firma zainwestowała w nią łącznie 1,5 miliarda dolarów. W 2023 roku linie produkcyjne opuściła rekordowa liczba 777 000 silników, które trafiają do samochodów montowanych w Ameryce Północnej. Zakład produkuje jednostki czterocylindrowe i sześciocylindrowe do popularnych pojazdów Toyoty, takich jak Tundra, Sequoia, Corolla, Corolla Cross, Tacoma, Highlander, Sienna i RAV4.
Nowa inwestycja to element globalnej strategii Toyoty dochodzenia do neutralności klimatycznej dzięki szerokiej ofercie zelektryfikowanych samochodów, dostosowanej do potrzeb klientów. Do 2030 roku Toyota zainwestuje w elektryfikację pojazdów ponad 70 miliardów dolarów.
70% energii ze źródeł odnawialnych
W tym roku fabryka w Huntsville dołącza do grona najbardziej ekologicznych ośrodków produkcyjnych Toyoty. W najbliższych miesiącach zostanie oddana do użytku nowa elektrownia słoneczna o mocy 30 megawatów, która pokryje ponad 70% zapotrzebowania zakładu na energię elektryczną. Instalacja fotowoltaiczna o powierzchni 168 akrów (0,68 km2) będzie generowała rocznie 62 000 megawatogodzin energii, co pozwoli na zmniejszenie emisji CO2 około 22 000 ton rocznie. Inwestycja o wartości 49 milionów dolarów jest elementem realizacji celu Toyoty, by do 2035 roku jej zakłady produkcyjne stały się neutralne klimatycznie.
Tacoma to pick-up średniej wielkości, który od dwóch dekad należy do najpopularniejszych samochodów swojego segmentu w Stanach Zjednoczonych. Nowa, czwarta generacja modelu jest oferowana w czterech konfiguracjach napędowych. Najmocniejszy, hybrydowy napęd I-FORCE MAX to połączenie turbodoładowanego 2,4-litrowego silnika I-FORCE z motorem elektrycznym o mocy 49 KM, ośmiobiegową przekładnią oraz baterią niklowo-wodorkową o pojemności 1,87 kWh. Łączna moc układu wynosi 331 KM. Gama obejmuje także konwencjonalny silnik I-FORCE 2,4 l w trzech wariantach – podstawowym o mocy 231 KM, jako 274-konna jednostka współpracująca z manualną, sześciobiegową skrzynią oraz w odmianie o mocy 282 KM, połączonej z automatyczną, ośmiobiegową przekładnią. Samochód nie będzie oferowany na polskim rynku.
Fot. Toyota
Komentarze (0)