Wydarzenia

Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Targi Inter Moto

Wrocław, 8-9 kwietnia

Kupić samochód osobowy, kombi, przyczepę czy kamper? Zamontować klimatyzację, czy nie? Lepiej jeździć na gazie, czy na benzynie? Gdzie się ubezpieczyć przed wyjazdem? Wystawcy we Wrocławiu próbowali podpowiadać swoim klientom. Efekty ich pracy będą widoczne w sezonie.

Wystawa cieszyła się dużym zainteresowaniem, mimo że wejście na teren targów wymagało wykupienia biletów. Ekspozycja odbyła się w charakterystycznym miejscu, w rotundzie przebudowanej przez hitlerowców oraz w bezpośrednim sąsiedztwie Wrocławskiej Szkoły Filmowej. Organizatorzy zaprezentowali kilka ciekawych sektorów. Nowoczesne, a właściwie najnowsze marki samochodowe przeznaczone dla klientów o różnej zasobności portfela. W modelach luksusowych przykuwały uwagę elementy wyposażenia, jakość tapicerki, ergonomiczne kształty, a także systemy zabezpieczające przed kradzieżą pojazdu. Można było porozmawiać o osiągach Peugeota, Skody, Seata, Suzuki, BMW, Chevroleta, czy wymienić doświadczenia i opinie w zakresie serwisowania, użytkowania. Ożywione dyskusje toczyli wystawcy i użytkownicy. Nowości przedstawiono także w branży caravaningowej. Bogata oferta firmy Nachtman dotyczyła przyczep Dethleffsa, Fendta, T.E.C., ich wyposażenia, sprzętu turystycznego typu grill, butle gazowe, stoliki, parasole, przenośne toalety i wiele innych.

Jeśli zwiedzający nacieszył oko nowinkami, dla równowagi mógł przejść do działu pojazdów zabytkowych, które prezentowały się z niesamowitą klasą. I wszystko w nich było inne: sylwetki, osiągi, kształt, wysokość. Ciekawie i pouczająco wypadło porównanie np. modeli BMW, jeden z 1929 roku, drugi z 2006. Auta retro można wypożyczać i wykorzystywać do kręcenia reklamówek, filmów, do prezentowania imprez, firm, czy na wyjątkowe okoliczności, np. ślub. Odwiedzający bardzo chętnie fotografowali się przy takich odnowionych egzemplarzach retro. Przyciągały wzrok kolorem i kształtem i… tablicą rejestracyjną!

Inne pojazdy zabytkowe to wojskowe gaziki, jeepy, motocykle z przyczepami, głównie, z okresu II wojny światowej. Ich urodę podkreślała aranżacja wnętrza: wojskowe siatki maskujące i świetnie wybrane miejsce do ekspozycji – solidne mury niemieckiej roboty, obdrapane ściany oraz gdzieniegdzie półkolumny. Ekspozycję uzupełniało stoisko z militariami. Również na nim, caravaningowcy zainteresowani off-roadem mogli znaleźć coś dla siebie.

Kolejny dział – pojazdy futurystyczne, – zgromadziły największe tłumy w hali. Prezentowany pojazd zdecydowanie odbiegał stylem, kolorystyką, wzornictwem, sposobem rozwiązań konstrukcyjnych od pozostałych pojazdów. Tło prezentacji stanowiła nowoczesna muzyka młodzieżowa. Wśród wystawców znaleźli miejsce zwolennicy turystyki rowerowej, prezentowali najnowsze modele rowerów przeznaczone zarówno do poruszania się po trudnym terenie, jaki i po mieście.
Dla zrównoważenia entuzjazmu spowodowanego możliwościami technicznymi i osiągami prędkości eksponowanych pojazdów nowe wyposażenie zaprezentowała Komenda Policji we Wrocławiu. Pokazano nowoczesne radary, motocykle dla policji ze specjalnym wyposażeniem i oznakowaniem, najnowsze radiowozy policyjne zaopatrzone w również w radary, systemy łączności i nawigacji.

Jednocześnie przedstawiono maskotkę, która miała uzmysłowić, że policjanci myślą także o pomocy dla ofiar wypadków, w tym dzieci.
Poza stoiskami wewnątrz hali, uznaniem zwiedzających cieszyły się imprezy na powietrzu, m.in. odbyła się konkurencja z udziałem Fiata 126 p, tzw. malucha. Zorganizowano również pokazy wyścigów motorowych. Prezentowano ekspozycje o charakterze poradnikowym typu: jak kontrolować poślizg, jak współuczestniczyć w akcjach ratownictwa przeprowadzanych przez policję i straż pożarną. Przykładową sytuację przedstawiono na efektownie symulowanym wypadku drogowym.
Oprócz tego imprezie towarzyszyło wiele publikacji branżowych, promocje usług bankowo-leasingowych, ubezpieczeniowych, a także pokazano nowe możliwości w nagłośnieniu pojazdów, elektronice, ogumieniu i chemii samochodowej.

Tekst i zdjęcia: Dorota Nowak

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony