Wydarzenia

Marketing w warsztacie

ponad rok temu  21.06.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Twój warsztat może być najlepszy! I mieć na to dowód!

Ruszył konkurs dla niezależnych warsztatów samochodowych, organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Jeżeli uważasz, że Twój warsztat oferuje najwyższą jakość usług, powinieneś/powinnaś niezwłocznie wypełnić formularz, do którego prowadzi link zamieszczony na końcu artykułu.

Konkurs „Bezpieczny Warsztat 2017”

Cieszący się dużym zainteresowaniem konkurs „Warsztat Roku” doczekał się kolejnej, trzeciej edycji pod zmienioną nazwą „Bezpieczny Warsztat”. Czemu bezpieczny?  Powodów jest wiele:

- Niezależne warsztaty samochodowe oferują usługi najwyższej jakości, zapewniające naprawę pojazdu pozwalającą na bezpieczne poruszanie się klientów po drogach; 
 - Warunki pracy w warsztatach niezależnych są bezpieczne zarówno dla pracowników jak i środowiska o czym świadczą wyniki zeszłorocznego audytu;
- Naprawa w warsztatach niezależnych nowych pojazdów nie powoduje utraty gwarancji -  od 2004 r. w Polsce obowiązują przepisy zwane potocznie GVO;
- Naprawa w warsztatach niezależnych jest także „bezpieczna” dla portfela kierowców – na 10 polskich kierowców tylko 1 korzysta z usług warsztatu autoryzowanego, pozostawiając w nim rocznie kwotę taką, jak ponad 4 kierowców korzystających z usług warsztatów niezależnych.

- Ten konkurs to także przełamywanie stereotypów i obalanie mitów. W  kampaniach reklamowych lansuje się przeważnie serwisy autoryzowane wskazując, że tylko one są profesjonalne i nowoczesne. Niezależny warsztat przedstawiany jest natomiast w domyśle jako garaż na podwórku, w którym ubrudzeni amatorzy próbują naprawiać samochody… Tymczasem nasz konkurs dowodzi, że bardzo często niezależne warsztaty, nawet te małe, są bardzo dobrze zarządzane, zatrudniają wysoko wykwalifikowaną kadrę mechaników i mechatroników, świadczących usługi najwyższej jakości pozostając przy tym przyjazne dla środowiska i portfeli kierowców - mówił po zakończeniu drugiej edycji Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM)

Można tylko zyskać

Warto podkreślić, że w udział w konkursie jest bezpłatny i mogą brać w nim udział zarówno warsztaty należące do sieci serwisowych jak i niezrzeszone. Chęć zaangażowania w konkurs zadeklarowały następujące sieci serwisowe: ProfiAuto, Eurowarsztat, Bosch Car Service i Auto Crew, Q-service i Perfect Service.  Ponadto najlepsze warsztaty wybierane są w trzech kategoriach, w zależności od ich wielkości, a obiektywne i w pełni profesjonalne badania zapewnia firma audytorska. Podobnie jak w poprzedniej edycji Konkurs „Bezpieczny Warsztat 2017” organizowany jest przy współpracy z DEKRA Polska Sp. z o.o. W Konkursie nie mogą brać udziału laureaci poprzednich edycji Konkursu. Zatem szanse na sukces w Konkursie są wyrównane i zależne od samych warsztatów.

Zgłoszenie udziału w konkursie zajmuje zaledwie kilka minut i polega na wypełnieniu formularza aplikacyjnego dostępnego TUTAJ.

Audyty zostaną przeprowadzone wśród warsztatów, które zakwalifikują się do II etapu konkursu. Będzie to nie tylko okazja do  pokazania się na zewnątrz, ale również do zapoznania się ze swoimi słabszymi stronami.

Sukces w konkursie może być także elementem zwiększenia konkurencyjności. Pamiętajmy, że poziom usług świadczonych w tym segmencie z roku na rok jest coraz lepszy co wzmacnia konkurencję. W tym miejscu warto wspomnieć, że laureaci ubiegłych edycji konkursu zostali zaproszeni do wzięcia udziału w II edycji kampanii bezpiecznywarsztat.pl, w ramach, której ich warsztaty zostały odwiedzone przez znaną polską dziennikarkę i prezenterkę telewizyjną Panią Dorotę Gardias ( twarz tegorocznej kampanii).

- Audyty nie są dla nas nowością, jednak ocena dokonana przy współpracy z DEKRA Polska Sp. z o.o. okazała się dla nas bardzo przydatna. Nacisk położono w niej na całej procedurze obsługi klienta, od momentu przyjmowania auta do naprawy, w tym ustalenia zakresu prac, rodzaju części zamiennych, które mają zostać użyte oraz spodziewanych kosztów usługi, aż po końcową kontrolę i odbiór naprawionego auta. Wykazała, że niektóre elementy funkcjonowania naszego warsztatu można jeszcze poprawić, co też zrobiliśmy.  
Generalnie polecam wszystkim udział w Konkursie, nawet jeśli tak jak my nie narzeka na brak klientów. Można się dzięki temu dowiedzieć, jak warsztat wypada na tle innych i przy okazji coś poprawić w jego działaniu - mówi Jacek Brożek z wrocławskiego serwisu AUTO-NATUNIN, który zwyciężył w kategorii "Średni Warsztat" w 2016 roku.

Wtóruje mu pan Rafał Szymacha z warsztatu Carus Łódź, który zajął III miejsce w kategorii „mały wasztat”. Podkreśla, że moment ogłoszenia  wyników podczas Gali SDCM to możliwość spotkania i wymiany doświadczeń z konkurencją i doskonała okazja do nawiązania relacji z dystrybutorami i producentami części motoryzacyjnych.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony