UFI Filters, lider w dziedzinie filtracji i zarządzania termicznego, zrobił kolejny krok naprzód w dziedzinie rozwoju technologii do zastosowań w ogniwach paliwowych. Firma została wybrana na dostawcę modułu katodowej filtracji powietrza do samochodu Changan Deep Blue SL03, pierwszego seryjnie produkowanego w Chinach pojazdu napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi.
W ubiegłym roku wprowadzony został na rynek pojazd elektryczny Changan Deep Blue SL03, a tego lata pojawi się również wersja z napędem wodorowym. Samochód będzie wyposażony w system ogniw paliwowych Shenli Technology o mocy 55 kW i będzie mógł osiągnąć wysoki współczynnik wytwarzania energii wynoszący 20,5 kWh na kg wodoru (wydajność konwersji energii wodoru >60%). Zasięg pojazdu będzie wynosić 730 km w normalnych warunkach jazdy.
W przypadku standardów przewidzianych dla pojazdów lekkich w Chinach (CLTC - China Light-Duty Vehicle Test Cycle) zużycie wodoru wynosi zaledwie 0,65 kg na 100 km, a ultraszybkie tankowanie można przeprowadzić zaledwie w 3 minuty. System akumulatorów charakteryzuje się długą żywotnością wynoszącą 10 000 godzin, a spadek wydajności wynosi <10%.
Układ dolotowy powietrza do ogniwa paliwowego w Changan Deep Blue SL03 został opracowany przez UFI Group w centrum badawczym i zakładzie produkcyjnym Sofima Automotive Filter Co, Ltd. w Szanghaju. Kompletny moduł składa się z rury dolotowej powietrza, filtra powietrza i rury wylotu powietrza. Produkt należy do gamy katodowych systemów filtracji projektowanych i produkowanych przez UFI Filters o nazwie SUPER ADSORBER.
Fot. UFI Filters
Komentarze (0)