W Salzgitter w Dolnej Saksonii do przełomu lat 2023/24 roku ma powstać ponad 1000 miejsc pracy – 300 w centrum rozwojowym Volkswagena, w którym znajduje się linia pilotażowa i 700 w spółce Volkswagena z firmą Northvolt powołanej do budowy i prowadzenia fabryki akumulatorów. W tym samym czasie w działalność związaną z tą technologią koncern Volkswagen zainwestuje ponad miliard euro.
W Salzgitter, w tzw. Center of Excellence (CoE), uruchomiono linię pilotażową do krótkoseryjnej produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. 300 specjalistów opracowuje, testuje i nadzoruje tam innowacyjne sposoby produkcji akumulatorów litowo-jonowych. W pierwszym etapie Volkswagen zainwestował ponad 100 milionów euro w gromadzenie własnego know-how w zakresie rozwoju i produkcji akumulatorów.
Do tego należy doliczyć 900 milionów euro, które Volkswagen przeznaczy na przedsięwzięcia w dziedzinie technologii akumulatorowych prowadzone wspólnie ze szwedzką firmą Northvolt zajmującą się produkcją tych podzespołów. W 2020 roku w Salzgitter ruszy budowa fabryki akumulatorów o łącznej mocy 16 gigawatogodzin. Początek produkcji przewidziano na przełom lat 2023/2024. W tym celu Volkswagen zawiązał niedawno z firmą Northvolt spółkę joint-venture, w której firmy te objęły po 50 procent udziałów. W tym samodzielnym przedsiębiorstwie ma powstać 700 miejsc pracy.
- Połączenie rozwoju, testów i pilotażowej produkcji akumulatorów w Salzgitter to kolejny ważny krok w ramach szerokiej ofensywy koncernu Volkswagen w dziedzinie aut elektrycznych – powiedział Członek Zarządu Grupy Volkswagen ds. Zaopatrzenia, dr Stefan Sommer. - Dzięki skupieniu tych kompetencji w jednym miejscu możemy samodzielnie prowadzić prace rozwojowe w dziedzinie akumulatorów jako kluczowego komponentu elektryfikacji, możemy opracowywać nowe standardy i szybko wprowadzać je do seryjnej produkcji.
W Salzgitter powstaje także pilotażowa linia do recyklingu akumulatorów, która ma zostać uruchomiona w 2020 roku.
Komentarze (2)