Wydarzenia

Wydarzenia

ponad rok temu  25.06.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Wiecha w Jaworze. Zakończono ważny etap budowy fabryki silników Mercedesa
Strona 1 z 2

Mercedes-Benz Cars zakończył prace budowlane na terenie fabryki silników w Jaworze. Ukończono największą halę produkcyjno-montażową. Fabryka będzie neutralna pod względem emisji CO2 i zatrudni ponad 1000 osób, 100% więcej niż zapowiadano w ubiegłym roku podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego.

22 czerwca na hali nr 3 fabryki w Jaworze zawisła wiecha. W uroczystości uczestniczyli m.in.: Jadwiga Emilewicz, Minister Przedsiębiorczości i Technologii, Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars ds. produkcji i łańcucha dostaw, Frank Deiß, szef produkcji zespołów napędowych Mercedes-Benz Cars, Rainer Ruess, szef ds. planowania produkcji Mercedes-Benz Cars, dr Andreas Schenkel, CEO Mercedes-Benz Manufacturing Poland, a także wielu znamienitych gości ze świata biznesu, polityki, nauki i kultury.

Biorąc pod uwagę wciąż rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne czterocylindrowe silniki, koncern podjął decyzję o utworzeniu dodatkowych 500 miejsc pracy w Jaworze.

- W naszej fabryce – neutralnej pod względem emisji CO2 – będziemy produkować supernowoczesne, wysoce efektywne silniki do pojazdów hybrydowychi samochodów osobowych z napędem konwencjonalnym. Budowa tego zakładu jest inwestycją w przyszłość i stanowi kamień milowy na drodze do mobilności jutra. To silny sygnał naszego zaangażowania w lokalizację oraz przyjaźń polsko-niemecką. – powiedział Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars ds. produkcji i łańcucha dostaw.

Fabryka w Jaworze będzie produkować czterocylindrowe silniki wysokoprężne i benzynowe do pojazdów hybrydowych oraz z napędem konwencjonalnym, które trafią do zakładów Mercedes-Benz Cars na całym świecie. Na wysoce elastycznych liniach produkcyjnych, pozwalających szybko reagować na zapotrzebowanie rynku, mają powstawać różne warianty silników wraz ze skrzyniami korbowymi. Produkowane w Polsce silniki pozwolą połączyć najnowocześniejszą technologię napędów i częściową elektryfikację z wykorzystaniem instalacji 48 V. W ten sposób Daimler wykorzystuje współistnienie różnych technologii napędu: inteligentny system modułowy, składający się z wysoce efektywnych, zaawansowanych technicznie silników spalinowych współpracujących z 48-woltowymi pokładowymi instalacjami elektrycznymi oraz hybrydyzację i napędy całkowicie elektryczne – akumulatorowe lub z ogniwami paliwowymi.

- Jako tzw. projekt greenfield, nowa fabryka silników w Jaworze to doskonała okazja do stworzenia zintegrowanej koncepcji produkcji. Jawor będzie naszym punktem odniesienia w zakresie „zielonej”, zaawansowanej technologicznie produkcji. Dodatkowe wyzwanie stanowi przeniesienie tych samych rozwiązań do fabryk, które w naszej sieci produkcyjnej układów napędowych istnieją od dawna. Naszym celem jest także jak najszersze wdrożenie przetestowanych w Jaworze rozwiązań.– podkreślił Frank Deiß, szef produkcji zespołów napędowych Mercedes-Benz Cars.

Przemysł 4.0 i zielona produkcja

Mercedes-Benz Cars jest jedną z tych firm w Polsce, która podpisuje kontrakty z lokalnymi dostawcami „zielonej” energii elektrycznej i cieplnej. Fabryka w Jaworze, jako jedna z pierwszych, będzie neutralna pod względem emisji CO2 – to pierwszy etap inicjatywy Mercedes-Benz Cars o nazwie „Purpose” (z ang. zamiar, cel).

100 procent użytkowanej przez fabrykę energii elektrycznej będzie pochodzićz odnawialnych źródeł.. Energię cieplną – pozyskiwaną z surowców odnawialnych (np. wiórów drzewnych) dostarczy elektrociepłownia sąsiadującą bezpośrednio z fabryką. Nad rejestrowaniem i monitorowaniem zużycia energii będzie czuwać 600 czujników. Obsługa i sterowanie nimi będzie odbywać się w czasie rzeczywistym, za pomocą ekranów dotykowych, co zoptymalizuje zapotrzebowanie na energię.

W procesie produkcji będą stosowane elementy Przemysłu 4.0, takie jak system zarządzania informacjami w czasie rzeczywistym czy cyfrowe zarządzanie halą produkcyjną. W zakresie logistyki, do transportu materiałów będą wykorzystywane zdalne systemy, których status można na bieżąco rejestrować i śledzić za pomocą komunikacji bezprzewodowej RFID (Radio Frequency Identification), dzięki czemu nie ma potrzeby przeprowadzania fizycznych inwentaryzacji. Plany zakładają również wykorzystanie AR (rozszerzonej rzeczywistości) i analiz Big Data, które mają wspierać pracowników w trakcie produkcji i montażu i pomóc im już na wczesnym etapie unikać błędów i zapobiegać awariom sprzętu. Kolejny cel to eliminacja papierowej dokumentacji w obszarach produkcji oraz administracji.

Jadwiga Emilewicz: - Branża motoryzacyjna jest kluczową gałęzią polskiego przemysłu i dlatego bardzo dobrze się stało, że firma o tak długiej tradycji i prestiżu zdecydowała się na uruchomienie produkcji silników w naszym kraju. Mówi się, że silnik jest sercem samochodu. Wkrótce duża część serc niemieckich samochodów będzie pochodziła z Polski. Inwestycja Daimler AG z pewnością przyczynia się do wzmocnienia stosunków handlowych między Polską a Niemcami. Jest to również dobra podstawa do wspólnych działań na rzecz rozwoju technologii motoryzacyjnej.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony