ZF informuje o zastosowaniu „Powder Adhesive Technology” (Technologii Klejów Proszkowych) przy produkcji klocków hamulcowych marki TRW, które są teraz produkowane bez wykorzystania rozpuszczalników organicznych. Firma ZF Aftermarket otrzymała za wprowadzenie nowego procesu technologicznego ważną nagrodę ekologiczną - Partslife.
Ograniczenie wykorzystania rozpuszczalników w procesie produkcji klocków hamulcowych zapewniające czystsze środowisko naturalne przy jednoczesnym utrzymaniu jakości produktów stało się podstawą do wprowadzenia przez koncern ZF nowej technologii wykorzystującej klej proszkowy. Materiał cierny klocków hamulcowych do samochodów osobowych i dostawczych nie jest już przyklejony do płytki tylnej za pomocą kleju na bazie rozpuszczalnika. Jego miejsce zastępuje klej suchy. Rozwiązanie to pozwala na zrezygnowanie z ponad 150 ton rozpuszczalników, które do tej pory były wykorzystywane w procesie produkcji klocków hamulcowych rocznie.
Trwałe połączenie materiału ciernego z płytką tylną jest niezwykle ważne dla zapewnienia poprawnego funkcjonowania układu hamulcowego. Sprawdzona „Powder Adhesive Technology” (Technologia Klejów Proszkowych) koncernu ZF zapewnia i gwarantuje najlepszą jakość i najwyższą wydajność klocków hamulcowych marki TRW.
Nasz program na przyszłość rynku aftermarketowego charakteryzuje się dążeniem do harmonii środowiska i technologii - zapewnia Helmut Ernst, Dyrektor generalny ZF Aftermarket. - Towarzyszymy naszym klientom na drodze do zrównoważonej mobilności dzięki wiedzy, innowacyjnym pomysłom i zaawansowanym projektom.
W uznaniu za wprowadzenie „Powder Adhesive Technology” (Technologia Klejów Proszkowych) firma ZF Aftermarket otrzymała nagrodę ekologiczną - Partslife. Nagroda ta stanowi wyróżnienie dla firm promujących innowacyjne i wzorcowe rozwiązania, które przyczyniają się do ochrony środowiska oraz zachęcają inne firmy do wprowadzania podobnych rozwiązań.
Komentarze (1)