Motocykle

Motocykle

wczoraj  18.08.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowe klocki hamulcowe TRW do motocykli

Wszystkie produkty spełniają normy ECE-R90. Fot. ZF

Wykorzystując zaawansowaną technologię cierną firmy ZF, nowa generacja klocków hamulcowych TRW do motocykli zapewnia motocyklistom doskonałą skuteczność hamowania, większe bezpieczeństwo i wydajność w każdych warunkach. Warsztaty i dystrybutorzy mogą korzystać z łatwej integracji i maksymalnego czasu sprawności, wspierając tym samym misję firmy ZF, która polega na zapewnianiu ciągłości działania motocykli i przedsiębiorstw.

Nowe klocki hamulcowe TRW zapewniają lepszą przyczepność początkową i wyjątkową odporność na wysoką temperaturę, gwarantując niezawodne hamowanie nawet w trudnych warunkach. Nowa mieszanka cierna nie zawiera miedzi, niklu ani antymonu, co zmniejsza wpływ na środowisko bez utraty trwałości i skuteczności. Dzięki zmniejszonej ilości pyłu hamulcowego i hałasu klocki te są przyjazne dla środowiska, a jednocześnie zapewniają wysoką skuteczność hamowania. Wszystkie produkty spełniają surowe normy ECE-R90.

Wdrożenie dostosowane do potrzeb rynku

Pięć z dwunastu materiałów ciernych stosowanych w klockach hamulcowych TRW do motocykli przeszło proces transformacji, a dwa materiały cierne są obecnie w fazie rozwoju. Oznacza to, że ponad 80 procent portfolio klocków hamulcowych TRW przeszło transformację, a do końca 2025 roku oczekuje się, że będzie to 90 procent. Priorytetowo traktowane są segmenty o wysokim popycie, aby zapewnić, że najpierw skorzystają z tego rozwiązania najczęściej stosowane aplikacje. Kolejność przejścia jest następująca: ALLROUND (bez sufiksów) i EC, następnie SV, SH (Sinter Street) i SRM (Maxi Scooter), SI (Offroad Sinter pod koniec 2025 r.) oraz PC (Performance Comfort) do trzeciego lub czwartego kwartału 2025 r.

Płynne przejście dla warsztatów i dystrybutorów

Modernizacja jest prosta. Nowe i stare materiały cierne są w pełni kompatybilne i można je bezpiecznie stosować razem na tej samej osi, co upraszcza zarządzanie zapasami i montaż. Opakowania i numery części pozostają bez zmian, co pozwala dystrybutorom i warsztatom na wprowadzenie nowej gamy produktów bez zakłóceń — maksymalizując czas pracy i minimalizując złożoność.

Realizacja strategicznej wizji ZF

Wprowadzenie tego produktu na rynek podkreśla nacisk, jaki firma ZF Aftermarket kładzie na transformację tradycyjnych obszarów działalności poprzez innowacje. Dzięki wiodącej pozycji w kategorii układów hamulcowych opartych na zaawansowanej technologii materiałowej firma ZF zwiększa niezawodność produktów i bezpieczeństwo motocyklistów, umacniając swoją pozycję lidera na rynku. Nowe klocki hamulcowe TRW, które mają ponad 7500 zastosowań i liczba ta wciąż rośnie, wyznaczają kierunek rozwoju układów hamulcowych w motocyklach w przyszłości.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: Układy hamulcowe do motocykli – ZF Aftermarket

*Na podstawie wewnętrznych testów porównujących stare i nowe generacje klocków hamulcowych TRW, w odniesieniu do organicznej mieszanki materiału ciernego ALLROUND, spiekanej mieszanki materiału ciernego SRM oraz spiekanej mieszanki materiału ciernego SV.

Artykuł nadesłany

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony