Fot. Yamaha
Filip Domin z Zespołu Szkół Samochodowych w Bydgoszczy okazał się najlepszy podczas finałowej rywalizacji uczniów z placówek objętych patronatem polskiego oddziału Yamahy. Była to pierwsza edycja tego konkursu.
Do walki przystąpili uczniowie z Zespołu Szkół Samochodowych i Licealnych nr 2 w Warszawie, Zespołu Szkół Samochodowych w Bydgoszczy, Zespołu Szkół nr 3 w Ciechanowie i Powiatowego Zespołu Szkół nr 1 w Pszczynie. Zostali oni przygotowani przez nauczycieli ze swoich szkół, którzy sami wcześniej ukończyli szkolenie praktyczne z diagnozowania oraz naprawy podzespołów pojazdów Yamahy, po uprzednim zaliczeniu teorii na poziomie Bronze oraz Silver na platformie szkoleniowej Yamaha Technical Academy.
Następnie w każdej z placówek wybierani byli uczniowie, którzy najlepiej spisywali się podczas trwania etapu szkolnego, a o tytuł mieli zmierzyć się w sali szkoleniowej warszawskiej samochodówki, stworzonej i wyposażonej przez Yamahę na potrzeby nauczania w zakresie napraw motocykli.
Podczas finałowej rywalizacji uczniowie losowali trzy spośród czterech zadań polegających na zmierzeniu średnicy tłoka i cylindra oraz określeniu wymiarów i zużycia elementów za pomocą suwmiarki, mikrometru i średnicówki. Kolejne zadania to m.in. znalezienie przyczyny zaaranżowanej usterki systemu ABS w rewolucyjnym, trzykołowym modelu Niken, znalezienie przyczyny słabego ładowania w zasymulowanej awarii tego układu w jednym z najpopularniejszych modeli Yamahy MT-09 oraz pomiar luzów zaworowych w silniku słynnego modelu XJR1300, znalezienie niepoprawnych luzów i zaproponowanie odpowiednich płytek do skorygowania luzów
Pierwsza edycja rywalizacji o tytuł Mistrza Techniki Motocyklowej Yamaha jest elementem programu wsparcia edukacji młodych mechaników motocyklowych, realizowanego przez Yamahę już od kilku lat. W ramach tej inicjatywy, uczniowie ze szkół objętych patronatem Yamahy otrzymali liczne materiały dydaktyczne, narzędzia, części zamienne, silniki z modeli FZ1, MT-01, XJR1300, XT1200Z, a nawet całe motocykle, m.in.: NIKEN, FJR1300, MT-09, MT-07, YZF-R1, XT660X oraz skutery XMAX 125, XMAX300, TMAX 500.
Zakres przekazywanej wiedzy jest stale rozszerzany, zarówno na poziomie teoretycznym, jak i praktycznym. Wszystko po to, by wzbogacić rynek fachowcami, posiadającymi ogromną wiedzę i oferującymi najwyższy poziom usług. W przyszłości najlepsi z nich, będą mogli zasilić szeregi ASO marki Yamaha.
Komentarze (0)