Regeneracja

Transport

25 dni temu  13.05.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 4 minuty

Największy kontrakt na używane Renault Trucks T

Ustawione na placu przed serwisem Kutnie w zwartych szeregach, srebrno-czerwone pojazdy przez kilka dni budziły ogromne zainteresowanie kierowców przejeżdżających drogą nr 92. Pod koniec kwietnia firma Budmat Transport z Płocka odebrała z firmy Polsad 25 ciągników siodłowych Renault Trucks T 460. Ich dostarczenie to efekt największego kontraktu na używane ciężarówki w tym roku.

Budmat Transport zdecydował się na zakup używanych pojazdów gruntownie sprawdzonych przez Renault Trucks. Wszystkie pochodzą z odkupów od pierwszych użytkowników i mają dokładnie znaną producentowi historię, nie tylko serwisową, ale też dotyczącą przebiegu i sposobu eksploatacji.

- Działamy na bardzo konkurencyjnym rynku. Znaczna część naszej działalności to transport krajowy, gdzie stawki za frachty są na niskim poziomie i nie pozwalają na prowadzenie rentownej działalności przy zakupie wyłącznie nowych pojazdów – mówi Roman Rutecki, prezes firmy Budmat Transport.

- Nasza spółka świadczy usługi przewozowe dla wielu strategicznych klientów, w tym Grupy Budmat i chociaż nasze usługi decydują o sprawnym funkcjonowaniu wielu kluczowych zakładów produkcyjnych i sieci dystrybucji, to robimy to na rynkowych zasadach i musimy pilnować efektywności kosztowej. Już kilka lat temu przyjęliśmy mieszany model zakupów pojazdów ciężarowych dla naszej floty. To taki złoty środek, który zapewnia nam utrzymanie równowagi kosztowej w naszych inwestycjach i eksploatacji taboru. Kupujemy zarówno nowe, jak i używane samochody. W tym drugim przypadku stawiamy jednak na sprawdzonych, zaufanych partnerów, takich jak Renault Trucks i firma Polsad.

Sprawdzony „życiorys”

Wszystkie odbierane pojazdy Renault Trucks T mają dokładnie sprawdzony „życiorys”. Swoje pierwsze transportowe życie przepracowały w dużej flocie jednego z belgijskich przewoźników, który od lat jest klientem Renault Trucks. - Produkowane przez nas samochody ciężarowe mają żywotność obliczaną na znacząco dłuższy okres użytkowania czy wielkość przebiegu. Dzięki temu, że mamy program sprzedaży pojazdów używanych, możemy dla każdego klienta znaleźć najlepiej dla niego dopasowane pojazdy używane w naszej całej europejskiej sieci dealerskiej – komentuje Jacek Kurzawa, dyrektor sprzedaży pojazdów używanych w Renault Trucks Polska. - Najczęściej są to samochody odkupowane od pierwszych użytkowników, które były regularnie obsługiwane przez nasze serwisy. Taki klient, jak firma Budmat Transport, ma naszą gwarancję, że przebieg każdego pojazdu jest prawdziwy, a przed sprzedażą wszystkie podzespoły zostały dokładnie sprawdzone. Te ciężarówki mogą od razu ruszać do pracy, tak jak nowe.

Mimo upływu kilku lat od opuszczenia bram fabryki „Tetki” wciąż wyglądają bardzo atrakcyjnie – na pierwszy rzut oka można je uznać za nowe samochody. Lakier na kabinach jest w dobrej kondycji, a wnętrza kabin czyste i zadbane – Polsad zadbał o wypolerowanie powierzchni lakierniczej i wypranie tapicerki. Przed odbiorem ciągniki zostały oklejone barwami Budmat Transportu. Regularnie serwisowane silniki, sprzęgła i inne podzespoły posłużą jeszcze wiele lat. Z powodzeniem zastąpią najstarsze pojazdy z floty Budmat Transport.

- Dzisiaj wiele firm transportowych, szczególnie tych mniejszych, ma problemy spowodowane spadkiem popytu na ich usługi i nadmiarem środków transportowych na rynku. Większe firmy, takie jak Budmat Transport, są odporniejsze na rynkowe zawirowania, co nie oznacza, że nie muszą prowadzić szczegółowych analiz, zwłaszcza w zakresie całkowitego kosztu posiadania floty. Znaczenie dużych, silnych, a jednocześnie efektywnych kosztowo podmiotów transportowych będzie rosło. Dziś jesteśmy świadkami takiego procesu. W czasie gdy wielu przewoźników wyprzedaje ciężarówki, my rozwijamy tabor, ale robimy to ostrożnie. Teraz odbieramy używane pojazdy, ale planujemy również zakup w przyszłości nowych. W ciągu najbliższych lat zamierzamy podwoić liczebność naszej floty, co jest też związane z rozwojem Grupy Budmat, budową nowych zakładów produkcyjnych i w konsekwencji rosnącym zapotrzebowaniem na nasze usługi transportowe – dodaje Roman Rutecki.

- Przy podejmowaniu decyzji o zakupach ważne są dla nas także relacje z naszymi partnerami biznesowymi, którymi są Renault Trucks Polska i Polsad. Cenimy ich doradztwo i profesjonalizm serwisów prowadzonych przez pana Jacka Korczaka.

Budmat Transport od wielu lat jest klientem obu firm. Jego flota liczy 200 pojazdów ciężarowych – zarówno ciągników siodłowych, jak i podwozi, z których część jest też wyposażona w żurawie hydrauliczne. Znakomita większość, bo aż 150 to Renault Trucks. W taborze jest jeszcze 200 naczep i kilka ciągników terminalowych. Firma buduje też w Płocku nową siedzibę, w której znajdzie się nowoczesne biuro, kompleks socjalny dla pracowników i duży obiekt warsztatowy z myjnią pojazdów ciężarowych. - To nie będzie dla nas konkurencja, ale rozwinięcie współpracy – dodaje z uśmiechem Jacek Korczak, właściciel Polsadu.

Fot. Renault Trucks

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony