Marketing w warsztacie

Wydarzenia

6 dni temu  22.10.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

BYD partnerem motoryzacyjnym gry komputerowej

Zarówno BYD jak i twórcy gry Wukong podążają podobną ścieżką. Obie marki osiągnęły sukces w swoich branżach. Producent samochodów nawiązuje teraz strategiczne partnerstwo z twórcami jednej z najpopularniejszych gier na świecie.

Wukong została okrzyknięta pierwszą chińską grą klasy AAA. W ciągu pierwszej godziny od premiery sprzedała się w liczbie ponad miliona egzemplarzy. W zaledwie trzy dni jej globalna sprzedaż przekroczyła 10 milionów, a liczba jednocześnie aktywnych graczy na wszystkich platformach wyniosła ponad 3 miliony, co uczyniło Black Myth: Wukong jedną z najpopularniejszych gier jednoosobowych na świecie.

Marka BYD zajęła pierwsze miejsce w światowym rankingu sprzedaży nowych pojazdów NEV, napędzanych paliwami alternatywnymi wobec kopalnych. Jest obecna w ponad 95 krajach i regionach oraz w ponad 400 miastach. Dzięki stałemu postępowi technologicznemu i innowacjom, BYD został liderem branży NEV.

Innowacje technologiczne

Według raportu finansowego za pierwsze półrocze 2024 roku, BYD zainwestował 20,2 mld RMB (około 2,84 mld USD) w badania i rozwój, co stanowi wzrost o 42% rok do roku, bijąc przy tym nowe rekordy. Te inwestycje przewyższają o 6,6 miliarda RMB (ponad 900 mln USD) zysk netto firmy. W tym samym okresie BYD zajął pierwsze miejsce pod względem nakładów na badania i rozwój wśród ponad 5300 spółek notowanych na rynku A-share.

Oprócz sukcesu gry w świecie wirtualnym, Wukong wywołała także boom w branży turystycznej. Aby podnieść realizm gry, zespół deweloperski przez cztery lata skanował ponad 100 słynnych zabytków w Chinach. Po premierze gra nie tylko umożliwiła chińskim graczom docenienie tych historycznych miejsc, ale także wzbudziła ogólnoświatowe zainteresowanie legendą "Wędrówki na Zachód", wprowadzając chińską mitologię na światową scenę.

Promując chińską kulturę

Promując chińską kulturę, BYD jako jedyny producent samochodów nadaje swoim pojazdom nazwy chińskich dynastii, takich jak Xia, Qin, Han, Tang i Song. Firma korzysta również z tradycyjnych elementów w nazewnictwie technologii, a logo swojej luksusowej marki YANGWANG oparła na piśmie z kości wróżebnych. Dodatkowo, BYD angażuje się w projekty takie jak Dragon Boat to the Olympics czy Program Ochrony Skarbów Narodowych, wspierając ochronę dziedzictwa kulturowego oraz odpowiedzialność społeczną.

W ramach strategicznej współpracy BYD i studia Game Science, które stworzyło grę Black Myth: Wukong, planowane są działania w ramach inicjatywy „Ochrona chińskich reliktów i skarbów narodowych”. BYD we współpracy z Game Science planuje digitalizować historyczne zabytki, aby wspierać ich przyszłą ochronę. W 2024 roku obie firmy rozpoczną prace w prowincji Shanxi, gdzie rozgrywa się wiele scen z gry, współpracując z lokalnymi muzeami nad skanowaniem cyfrowym skarbów narodowych. W przyszłości planowane są działania w innych prowincjach, aby wspierać ochronę historycznych zasobów.

Fot. BYD

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony