Diagnozowanie układu hamulcowego pojazdu samochodowego (cz. 1)

ponad rok temu  03.01.2018Zobacz Artykuł

Rys. 5. Schemat elektropneumatycznego układu hamulcowego (EBS) pojazdu samochodowego (źródło: Knorr-Bremse): 1 – sprężarka, 2 – zespół przygotowania powietrza, 3 i 4 – zbiorniki powietrza pierwszego i drugiego obwodu, 5 i 6 – przełączniki ciśnienia pierwszego i drugiego obwodu, 7 – elektroniczny zawór hamulcowy, 8 – zawór elektropneumatyczny, 9 – siłownik hamulcowy, 10 – czujnik prędkości obrotowej koła, 11 – moduł sterujący EBS, 12 – modulator osi tylnej, 13 – siłownik przeponowo-sprężynowy, 14 – zbiornik powietrza trzeciego obwodu, 15 – zawór kontrolny, 16 – ręczny zawór hamulcowy, 17 – zawór przekaźnikowy, 18 – przełącznik ciśnienia, 19 – zawór sterujący EBS przyczepy, 20 – złącze zasilające przyczepy, 21 – złącze sterujące przyczepy, 22 – złącze EBS przyczepy, 23 – zawór elektromagnetyczny, 24 – siłownik hamulca silnikowego, 25 – czujnik ciśnienia, 26 – miechy zawieszenia powietrznego, 27 – czujnik zużycia okładzin, 28 – złącze diagnostyczne

do góry strony