Części i regeneracja

ponad rok temu  07.08.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

10. urodziny ProfiAuto Show

– targi w Katowicach. Na dwa dni Spodek zamienia się w centrum biznesu motoryzacyjnego. Moto-Profil przyzwyczaił nas już, że rokrocznie impreza rośnie w siłę i tak też było w tym roku – według organizatorów targi odwiedziło ok. 35 tys. osób. Zainteresowanie targami było ogromne, a i nowości tu nie zabrakło.

W odbywających się w dniach 25-26 maja 2013 roku w stolicy Górnego Śląska targach ProfiAuto Show 2013 udział wzięło 140 wystawców z branży automotive – najwięcej spośród wszystkich imprez motoryzacyjnych w Polsce. Wiosenne targi organizowane przez firmę Moto-Profil na trwałe wpisały się już do kalendarza polskiej branży aftermarketowej, a tegoroczną imprezę zapamiętamy przede wszystkim z powiększonej przestrzeni ekspozycyjnej (licząc także tereny zewnętrzne wystaw i wydarzeń – 12.000 m2), jeszcze większej liczby atrakcji wewnątrz oraz na zewnątrz Spodka.
No właśnie, Spodka, bo też nie sprawdziły się zapowiedzi, że hala widowiskowa w stolicy Górnego Śląska po raz ostatni będzie miejscem ProfiAuto Show. Brak podjazdów dla wózków inwalidzkich, skomplikowany system korytarzy i obejść (w Spodku kończono wtedy prace modernizacyjne – przy. red.), niedostatki miejsc parkingowych – wszystko to mogło irytować, tym bardziej więc organizatorzy mogą się cieszyć z sukcesu imprezy na 10. urodziny. Zainteresowanie targami było faktycznie ogromne, a i nowości tu nie zabrakło. W telegraficznym skrócie wypada zauważyć na pewno stoisko Hazet. Zadebiutował tam nowy… endoskop, oczywiście warsztatowy.

- To też zupełnie nowa konsola, która skrywa wiele użytecznych funkcji. Nowa jest też sonda z nowym panelem sterującym. Dzięki naszym rozwiązaniom możemy przekazywać obraz – np. przez Skype’a – na drugi koniec świata. Wszystko to dzięki sprzężeniu naszego oprogramowania z kamerą internetową i aplikacjami internetowymi – wyjaśniał Tomasz Kuciak, Hazet. - Przyspieszyliśmy diagnozę, więc branża zaoszczędzi na kosztach napraw, bo podczas kontaktów z gwarantem, który jest w innym kraju, możemy pokazać, co jest z silnikiem „nie tak”. Można nie tylko wdrożyć proces gwarancyjny, ale w czasie rzeczywistym skonsultować metodę naprawczą. Tuż obok, na stoisku TEXA, pokazywano wyjątkowo ciekawą innowację w dziedzinie diagnostyki układów klimatyzacji, która miała swój debiut podczas Autopromotec w Bolonii. Teraz dzięki rozwiązaniu Nano Service Clima maszyna do klimatyzacji może stać się kompleksowym narzędziem zarówno do obsługi hydraulicznej, jak i obsługi elektronicznej układu. A ciągle mowa o niewielkim module Bluetooth działającym na złączu OBD.
- Nano Service Clima jest dość rewolucyjnym urządzeniem, bo oprócz standardowej obsługi układu klimatyzacji mamy również możliwość przeprowadzenia diagnostyki działania takiego układu – przybliża walory Marcin Gębala, TEXA. - Mamy możliwość przeglądania parametrów i błędów. Możemy również wykonywać poszczególne ustawienia. Skoro na samym początku padły słowa o biznesowym charakterze tegorocznych targów, na stoisku wiodącego kontrahenta Moto- -Profil można było się dowiedzieć o zmianach rozpoczętych rok temu w firmie Corteco.
- Transformacja polegała na scentralizowaniu działań. Zamiast 4 punktów logistycznych w Europie mamy jeden magazyn centralny – informował Wojciech Głowaty, Corteco. - Zmieniła się działalność operacyjnej struktury firmy – zyska na tym niezależny rynek napraw, bo też plan inwestycyjny zakłada dynamiczny rozwoju handlu częściami zamiennymi. Nowoczesna lokalizacja gwarantuje bezpieczeństwo i sprawne działanie łańcucha logistycznego.
Na bezpośredni kontakt postawił też inny gracz na niezależnym rynku części zamiennych.
- Mieliśmy doskonałą okazję do rozmowy z finalnymi odbiorcami naszych produktów, do poznania ich opinii, do wysłuchania ich uwag oraz sugestii – podsumował imprezę Arkadiusz Pągowski, TEDGUM Poland. - Zaprezentowaliśmy też nową, udoskonaloną i jeszcze bardziej przyjazną dla użytkownika wersję katalogu elektronicznego, który w poprzedniej wersji zasłynął w całym kraju z doskonale opracowanych schematów zawieszenia (w tym tylnego) do zdecydowanej większości modeli samochodów poruszających się po naszych drogach.
Stoisko Delphi – skądinąd jedno z większym podczas targów – zdobiła sprężarka klimatyzacji o zmiennej pojemności.
- Produkt zaprojektowany i produkowany w specjalnej technologii Compact Variable Compressor – tłumaczył Piotr Podrażka, Delphi.
W głównej hali Spodka tłoczno było na stoisku Magneti Marelli.
- Mamy w tym roku bardzo dużą ofertę wyposażenia elektrycznego: alternatorów i rozruszników, zarówno nowych i regenerowanych – przybliżała kulisy najczęstszych rozmów Monika Marzec, Magneti Marelli.
Victor Reinz – specjalista od uszczelnień samochodowych z 90-letnim doświadczeniem, prezentował najnowsze katalogi produktów.
- To o tyle ważna informacja, że katalogi są aktualne dla modeli pojazdów 2013 i 2014, a naszych nowości mamy aż…800, bo tyle więcej zastosowań naszych produktów się pojawiło w porównaniu do roku ubiegłego! Mamy teraz blisko 15 tys. referencji – powiedział Bartosz Czuba, Victor Reinz. - Znani jesteśmy na rynku aftermarketowym z kompleksowej oferty uszczelnień silnikowych, zarówno do samochodów osobowych, jak i ciężarowych, począwszy od uszczelek pod głowice, po szczeliwa techniczne, np. stosowanych przy wymianie turbosprężarek.


Bardzo zadowoleni z imprezy byli przedstawiciele NGK. Na stoisku japońskiego producenta promowana była ubiegłoroczna nowość w ofercie, czyli cewki zapłonowe. Dopisali też klienci firmy – sporo z nich przybyło spoza Polski. Nowej gamy sprężarek do klimatyzacji nie zabrakło na stoisku Nissens. Nowości było oczywiście więcej. W tym wydaniu „NW” prezentujemy te najważniejsze, naszym zdaniem, bo prezentowane z myślą o trwającym właśnie sezonie diagnostyki, napraw i wymiany części samochodowych.

Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony