Części i regeneracja

ponad rok temu  06.06.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

 

Amortyzatory CDC były pierwotnie przeznaczone wyłącznie do pojazdów z segmentu premium. Obecnie zakres ich stosowania jest dużo szerszy i obejmuje również wiele popularnych aut z klasy kompaktowej. Tylko w roku 2011 firma ZF wyprodukowała ponad 2,1 mln amortyzatorów CDC przeznaczonych na pierwszy montaż w pojazdach osobowych, m.in. takich marek jak Alpina, Audi, Bentley, BMW, Ferrari, Maserati, Opel, Rolls-Royce, Mercedes-Benz, Porsche czy Volkswagen. Amortyzatory CDC są również dostępne w ofercie ZF skierowanej na niezależny rynek części zamiennych. Zgodnie z założeniami koncernu, do 2016 r. produkcja amortyzatorów CDC do aut osobowych osiągnie poziom 3 mln sztuk rocznie.

Amortyzatory Sachs CDC przewyższają swoje konwencjonalne odpowiedniki, ponieważ automatycznie dostosowują się do sytuacji na drodze oraz jakości nawierzchni. Działanie układu CDC opiera się na czujnikach mierzących pionowe ruchy osi pojazdu, zwłaszcza podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów. Centralne urządzenie kontrolne przetwarza informacje z czujników, dopasowując w ciągu milisekund siłę tłumienia amortyzatorów poprzez zmianę poziomu przepływu oleju za pomocą elektromagnesów.

Obecna generacja amortyzatorów CDC wyposażona jest w dwa elektronicznie sterowane zawory proporcjonalne, które niezależnie od siebie regulują siły ściskania i rozciągania amortyzatora. Dzięki temu przełączanie ustawień amortyzatora jest bardziej precyzyjne niż wtedy, gdy występuje tylko jeden zawór proporcjonalny.

 

GALERIA ZDJĘĆ

12 milionów amortyzatorów CDC do pojazdów osobowych
12 milionów amortyzatorów CDC do pojazdów osobowych
12 milionów amortyzatorów CDC do pojazdów osobowych

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony