Wydarzenia

ponad rok temu  19.11.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 8 minut

15. Targi motoryzacyjne Inter Cars (cz. 2)

W poprzednim wydaniu sporo miejsca poświęciliśmy dostawcom debiutujących akcesoriów i narzędzi. Niewątpliwie wyposażenie warsztatowe to jeden z najprężniej działających działów w Inter Cars. Przy obsłudze ekspozycji pracowało 60 pracowników, a na trzech stanowiskach czekała oferta usług leasingowych i kredytowych dla wszystkich tych, którzy zadeklarowali chęć podpisania umów podczas targów.

Dedykowana ekspozycja obejmowała prawie 4500 m2 powierzchni wewnątrz hal i ponad 1000 m2 powierzchni zewnętrznej. Podczas targów Dział Wyposażenia Warsztatowego Inter Cars SA przyjął zamówienia na łączną kwotę 7,25 mln zł netto. Chętnie też korzystano z programów leasingowych na zakup narzędzi, podpisując umowy na łączną kwotę 2,6 mln. zł. Swoją targową premierę na błoniach Stadionu PGE Narodowego miał też najnowszy projekt – wypożyczalnia narzędzi. W ofercie do wypożyczenia w filiach Inter Cars w całej Polsce znajduje się już 600 różnych narzędzi, a liczba referencji stale wzrasta, bo też standardowa propozycja wypożyczenia na okres trzech 3 dni kosztuje 30-45 złotych.
Narzędzia i klucze specjalistyczne stanowiły też magnes na stoisku firmy KLANN-Spezial-Werkzeugbau-GmbH. Uwagę zwracał zestaw do urwanych żarników, który pozwala na usunięcie żarnika bez demontażu głowicy. Narzędzie pasuje do silników wysokoprężnych posiadających gniazda wtryskiwaczy o średnicy 15 mm. Korzystanie z narzędzia możliwe jest przy użyciu ściągacza do wtryskiwaczy oraz krótkiego siłownika hydraulicznego.

Hidria na polskim rynku
Minione wydarzenie to także ważny debiut nowego gracza na polskim rynku części zamiennych. Mało kto wie, że co czwarty samochód z silnikiem Diesla wyposażony jest w technologię Hidria. Słoweńska firma krótko przed targami podpisała z Inter Cars umowę dystrybucyjną na zasadach wyłączności na terenie Polski.
- Od 15 lat dostarczamy swoje produkty wyłącznie na pierwszy montaż i na OES, ale najnowszy katalog Hidria to ponad 300 referencji świec żarowych pokrywających 98% rynku wtórnego – przybliżał potencjał firmy na rynku aftermarket Mariusz Kasprzak. - Jako jeden z zaledwie dwóch producentów na świecie skonstruowaliśmy świecę żarową PSG z czujnikiem ciśnienia, chronioną 11 światowymi patentami. Potrafi ona zmierzyć ciśnienie w cylindrze w czasie rzeczywistym i przekazywać dane do centralnego sterownika silnika. Rozwiązanie to nie jest jeszcze anonsowane na rynku wtórnym, a i znajomość naszej marki jest niewielka wśród fachowców branży warsztatowej, więc staraliśmy się przybliżyć kompetencje firmy w jak najatrakcyjniejszy sposób. Niewątpliwą atrakcją stoiska były sesje fotograficzne i rywalizacja wykręcania świecy żarowej. Co ciekawe, w konkurencji tej dwukrotnie zwyciężyły… panie towarzyszące mechanikom. Obie uporały się z zadaniem w rekordowym czasie 11 i 13 sekund.


Vierol z myślą o potanieniu napraw
Jubileuszowe targi okazały się nie tylko sukcesem dla Inter Cars, ale również dla firmy Vierol (właściciela marek Vemo i Vaico). Niemiecki producent prezentował szeroki asortyment czujników, m.in. parkowania i położenia wału korbowego. Uwagę zwracała wzbogacona propozycja marki Vaico o zestaw naprawczy do modułu kolektora dolotowego, a także gama filtrów do automatycznych skrzyń biegów. Najciekawiej prezentował się wspominany detal, który stanowi remedium na uszkodzenie mocowania dla modułu kolektora ssącego Mercedes-Benz (272 140 24 01). Prezentowana nowość spotkała się z dużym zainteresowaniem, bo znacząco obniża koszt naprawy tego niezwykle kosztownego elementu silnika produkowanego przez firmę Pierburg.
Według specjalistów firmy najczęstszym uszkodzeniem tego urządzenia jest wytarcie się cięgienka, które dotąd nie było dostępne na rynku wtórnym, przez co konieczna była wymiana całego urządzenia – a to koszt kilkuset złotych lub naprawa na zasadzie „patentu” wymyślonego przez mechanika. Vierol wprowadził do oferty bardzo proste rozwiązanie pozwalające szybko i tanio usunąć usterkę.
- Zauważamy rosnącą popularność naszych zestawów, są to zarówno topowe produkty, jak filtry do automatycznych skrzyń biegów, odmy, separatory oleju czy choćby szeroka gama różnego rodzaju czujników, jak i produkty od niedawna wprowadzone na rodzimy rynek (np. zawory EGR, przepustnice powietrza) – usłyszeliśmy na stoisku firmy.

Testery diagnostyczne w promocji
Na stoisku Axes System prezentowano nowy system informacji technicznej bazujący na materiałach Autodata.
- Co ważne i rzadkie, dane są dostępne w trybie off-line – wystarczy więc zainstalować bazę z systemem CDIF/3, by korzystać z danych Autodata bez względu na to, czy mamy dostęp do Internetu, czy nie – dowodził Jarosław Raczyński.
Axes System zaprezentował też oprogramowanie dla systemu Android, które od początku 2016 roku będzie oprogramowaniem alternatywnym dla dostępnego obecnie. Za jedną z takich nowości można także uznać … wizualizację stoiska. Nostalgię za czasami, kiedy próżno było szukać elektroniki w pojazdach, symbolizował leciwy VW Transporter i odzież Dzieci-Kwiatów.
- Akcentowaliśmy w ten sposób filozofię naszej firmy, która, promując wymianę „starego na nowe”, włącza się w obowiązujący trend ochrony środowiska i zasobów nieodnawialnych. Otóż każdy debiutujący tester można u nas nabyć taniej, gdy zwróci się którykolwiek z dotychczas używanych – dodał J. Raczyński.
W sąsiedztwie prezentowała się firma Launch Polska z trzema najnowszymi propozycjami objętymi promocją targową.
- Tester diagnostyczny X-431 PRO, interfejs GOLO do zdalnej diagnostyki, urządzenie do pomiaru geometrii ustawienia kół i osi pojazdów X-831M 3D cieszyły się spodziewanym zainteresowaniem – dowodził Andrzej Kowalewski. - Model X-831M 3D jest kolejną wersją urządzenia wykorzystującą technologię pomiaru w systemie 3D oferowaną przez firmę Launch.

Cartec z propozycją dla warsztatów
Katowicka firma zaproponowała BDE 2304 PC – warsztatową wersję urządzenia rolkowego do kontroli działania hamulców dla samochodów o DMC do 3,5 t.
- Kompletacja urządzenia została dostosowana specjalnie do celów warsztatowych – wyjaśniał Marcin Nawrot  - W tym wypadku nie jesteśmy zobowiązani certyfikatem, i wymogami jakie stawia się SKP,  dlatego rezygnując z kilku funkcji stworzyliśmy produkt w atrakcyjnej cenie odpowiadający wymaganiom klientów warsztatowych. Rolki wykonane zostały z kompozytu pokrytego kruszywem kwarcowym, prostsza wersja umożliwiła też zastosowanie komputera wielkości telefonu komórkowego.
Cartec prezentował również swoją sprawdzoną ofertę, czyli linie diagnostyczne oraz tzw. szarpaki. Na stoisku mogliśmy także usłyszeć o systemie PNEUSCAN przeznaczonym do pomiaru ciśnienia w oponach i grubości bieżnika.

Federal-Mogul Motorparts
Najszersza oferta produktów premium pod jednym dachem – to określenie najlepiej opisuje stoisko Federal-Mogul Motorparts podczas 15. targów Inter Cars. Stoisko o powierzchni 150 m2, pod kopułą dużego namiotu sferycznego, przykuwało uwagę na błoniach Stadionu Narodowego. Renomowany producent części na rynek wtórny prezentował najnowsze produkty i technologie, znane m.in. pod markami Champion, Ferodo, Jurid, Goetze, Beru czy Moog.
Duży potencjał naszego rynku został dostrzeżony już wiele lat temu, dlatego firma może pochwalić się 25-letnią historią współpracy z siecią Inter Cars.
- Pozycja Federal-Mogul Motorparts umacnia się. W tym roku firma otworzyła biuro w Warszawie i powołała spółkę Federal-Mogul Motorparts Poland. Polskie biuro koordynuje działania marketingowe i obsługę klienta w regionie Europy Centralnej i Północnej – powiedział Olivier Legrand, wiceprezes Federal-Mogul Motorparts na Europę. - Jestem pod wrażeniem aktywności Inter Cars i znajomości naszych marek wśród gości targowych. Nasze portfolio produktów wciąż rośnie. Dlatego działania na stoisku koncentrowały się na promocji oferty oraz budowaniu skojarzeń pomiędzy dobrze znanymi w Polsce markami i Federal--Mogul Motorparts, wiodącym graczem na rynku motoryzacyjnym.
Najnowszą inwestycją Federal-Mogul Motorparts w Europie jest Laboratorium Testowe w Kontich (Belgia). Nowe laboratorium zwiększa możliwości w zakresie testów elementów do silników i podwozi, filtrów oraz uszczelnień.
- 5000 dodatkowych godzin testów w skali roku to kolejny dowód naszej przewagi technologicznej oraz pełna gotowość do spełnienia oczekiwań nawet najbardziej wymagających partnerów biznesowych – dodał Marcin Sochaczewski, dyrektor ds. marketingu na region Europy Centralnej i Północnej z Federal-Mogul Motorparts Poland.

Dla blacharzy i lakierników
Propozycje skrojone na potrzeby fachowców od karoserii samochodowych prezentowano na wielomarkowym stoisku firm 3M i Henkel. Na przybyłych czekał pokaz systemu pod marką ProfiRS – pełnej gamy lakierów opartych na żywicach stanowiących podstawę wszystkich kolorów. Wyroby lakiernicze, grupę pigmentów i kilka rodzajów żywic prezentowano podczas wymalowania elementów karoseryjnych w kabinie lakierniczej.
- Integralną częścią systemu mieszalniczego ProfiRS jest program do doboru kolorów ProfiRS Manager. Pozwala on na szybkie i łatwe wyszukiwanie receptur kolorystycznych – wyjaśniał Wojciech Wawerek, Doradca Techniczno-Handlowy ds. Lakiernictwa,
Inter Cars SA.
W sąsiedztwie prezentowano tarcze ścierne spojone, wykonane w technologii 3M – z wykorzystaniem precyzyjnie kształtowanego ziarna ściernego i przeznaczone do najtrudniejszych zadań.
- Nowy materiał ścierny o handlowej nazwie Cubitron II zawiera ziarna ceramiczne, ukształtowane w trójkąty, które pozwalają szlifować spawy bardzo szybko, bez ryzyka przegrzania i przypalania blach – podkreślał Robert Giermek, dział materiałów blacharsko-lakierniczych 3M Poland.

Oleje Comma
Nie tylko naszą uwagę przykuło stoisko z logo Comma. Z folderów firmowych można było się dowiedzieć, że w lipcu 2012 r. koncern ExxonMobil sprzedał firmę Comma swojemu koncesjonariuszowi w Ameryce Południowej, spółce Cosan Lubrificantes e Especialidades S.A. z siedzibą w São Paulo w Brazylii. Dzięki długoterminowym programom ekspansji regionalnej spółka żywiołowo wspiera ambicje firmy związane ze zdobyciem pozycji globalnego lidera na motoryzacyjnym rynku wtórnym, niezależnie od miejsca sprzedaży produktów.
- Nasze oleje są produkowane w Wielkiej Brytanii, gdzie możemy się pochwalić udziałem w rynku rzędu 40%, więc tyle, ile ma w Polsce wiodący dostawca. Korzystamy z olejów bazowych ExxonMobil. Trzeba wiedzieć, że firma Comma, założona w 1965 r. jako niezależne przedsiębiorstwo komponujące oleje, szybko zyskała doskonałą reputację ze względu na jakość swoich produktów i usług – przybliżał pozycję firmy Hubert Wójcik, Teritory Manager Poland, Czech Republic & Slovakia, Cosan Lubricants. - W tym roku nasza firma rozpoczęła koncept warsztatowy z umowami olejowymi i właśnie o tym najczęściej informowano klientów na stoisku podczas tegorocznych targów Inter Cars. Warsztat, zobowiązując się za pośrednictwem firmy Inter Cars do zakupu olejów, otrzymuje bonusy, zyskuje też dostęp do pakietu szkoleń i gwarancję atrakcyjnego pakietu materiałów wizualizacyjno-warsztatowych. Pakiet materiałów zawiera także elementy służące przyciągnięciu klientów do warsztatów. Nasza inicjatywa cieszy się rosnącym zainteresowaniem, skoro od uruchomienia programu w kwietniu br. do końca sierpnia mamy podpisanych już 480 umów.

Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski i materiały wystawców

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony